طرح جدید پارلمان اروپا برای کسب اطلاعات فردی مسافران هواپیما

طرح جدید پارلمان اروپا برای کسب اطلاعات فردی مسافران هواپیما
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب محافظه کار پارلمان اروپا طرحی را ارائه کرده است که به گفته این حزب پیگیری مظنونین به تروریسم را آسانتر می کند.

آگهی

بدنبال حمله تروریستی علیه نشریه چارلی ابدو در پاریس، طرح جمع آوری و ضبط اطلاعات فردی مسافران هواپیما در اولویت قرار گرفته است.

پارلمان اروپا قبلا این طرح را بخاطر آنچه برخی نمایندگان “تجاوز به حریم خصوصی” شهروند خواندند، رد کرده بود، اما یکی از نمایندگان پارلمان از حزب محافظه کار طرحی را تسلیم کمیته ویژه پارلمانی کرده است که نحوه رفتار مسافر را هم شامل می شود.

این نماینده به گزارشگر یورونیوز گفت: “اینروزها، تروریستها بسیار ماهر شده اند و مستقیما به محل مورد نظرشان پرواز نمی کنند. فعلا توانایی دنبال کردن آنها را داریم، اما اوضاع در حال پیچیده شدن است. طرح پیشنهادی من دست قانون را برای پیگیری آنها باز می گذارد.”

در این میان، نمایندگان حزب سبز معتقدند مقدار اطلاعات جمع آوری شده بروی افراد بیفایده است اگر مقامات امنیتی از آن برای ممانعت از اقدامات تروریستی استفاده نکنند.

جودی سارگنتینی از حزب سبزها گفت: “قاتلان چارلی ابدو، تروریست تولوز، حمله به موزه یهودیان بروکسل و تروریستی که ده سال پیش در شهر من آمستردام تئو ون گوگ را کشت، همگی هویتشان (برای مقامات امنیتی) روشن بود. ممکن است خواهش کنم بجای آنکه اطلاعات مربوط به شما و من را جمع آوری کنیم، آنها را دنبال کنیم؟”

مارگریتا اسفورزا، گزارشگر یورونیوز می گوید: عامل مهم در تصویب طرح جمع آوری اطلاعات فردی، مذاکره میان سه نهاد اروپایی است: پارلمان اروپا، کمیسیون و شورای اروپا که معرف کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) هستند. تنها پس از مذاکره است که کمیسیون اروپا می تواند طرح جدیدی را برای گفتگوهای نهایی ارائه کند؛ اما این روند در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست طرفداران روسیه در انتخابات کرواسی؛ محافظه‌کاران پیروز نیاز به ائتلاف با راست افراطی دارند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود