مبارزه با تروریسم از عمق جامعه ممکن است

مبارزه با تروریسم از عمق جامعه ممکن است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نظرات در مورد مبارزه با تکرار تراژدی پاریس متفاوت است. برخی خواهان بسته شدن مرزهای اروپا بروی مهاجرت هستند و برخی دیگر معتقدند این امر تنها با حل مسائل جامعه از درون ممکن است.

آگهی

در واکنش به حمله تروریستی هفته گذشته در پاریس، مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای “جبهه ملی” فرانسه ضمن اشاره به اینکه مرزهای باز، مهاجرت را تسهیل میکند، خواهان الغای توافق “شنگن” و بازگشت به کنترلهای مرزی شده است.

خانم لوپن در آغاز اجلاس پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: “سیل غیر قابل کنترل مهاجرت، کار افراطی های اسلامی را که ایدئولوژیشان را به حومه های شهرهای فرانسه می آورند، تسهیل می کند.”

در این میان، یک نماینده پارلمان از کشور هلند معتقد است که آزادی به همان میزان از طرف تروریسم در خطر است که از واکنشهای بی رویه علیه تروریسم.

سوفی اینت والد، نماینده لیبرال در پارلمان اروپا گفت: “باید از دموکراسی در مقابل حملات تروریستی دفاع کرد، اما باید با زوال دموکراسی و آزادی از درون هم مبارزه نمود.”

یک تحلیلگر سیاسی اهل آلمان معتقد است که مبارزه علیه جهادی ها بیشتر در عمق جامعه نهفته است تا حفاظت از مرزها. عاصم الدیافراعی می گوید: “صحبت از الغای مقررات “شنگن” است که البته نباید به مورد اجرا گذاشته شود. سرویسهای امنیتی اروپا باید همکاری بمراتب بیشتری با یکدیگر داشته باشند، اما در عین حال، مبارزه با جهادی ها یک طرح بلند مدت است که در جریان آن باید به جوانان گفت که زندگی در حاشیه جامعه و توسل به جهاد ، راه حل نیست و ارتباطی به اسلام ندارد. اما، بدون تردید، این مشکلی بلند مدت است که اروپا را دهها سال به خود مشغول خواهد داشت.”

گفته می شود رهبران اتحادیه اروپا توافق کرده اند کنفرانس سران آینده را که در ماه فوریه برگزار می شود به تروریسم و نحوه مبارزه با آن اختصاص دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟