بحرانهای انسانی در سخن شما

بحرانهای انسانی در سخن شما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه از“سخن شما” جیانی روفینی، استاد دانشگاه یورک بریتانیا به سئوال یک شهروند فرانسوی در مورد نحوه پوشش بحرانهای بین المللی توسط رسانه ها پاسخ می دهد.

این شهروند می پرسد: “سئوال من در باره اطلاع رسانی است. این روزها اخبار لیبی و مسائل جهان عرب سایر خبرهای بین المللی بویژه اخبار ساحل عاج را تحت الشعاع قرار داده است…”.

پاسخ آقای روفینی در پی می آید:

“این مسئله تازگی ندارد. واکنشهای بین المللی به بحرانهای انسانی همواره توجه عمیق رسانه های بین المللی را جلب کرده است.

سابقه آن به قحطی در “بیافرا” برمی گردد که برای تلاشهای انسانی سازمان پزشکان بدون مرز موفقیتی بین المللی بدنبال داشت. پس از آن بحران قحطی سالهای 1984 و 1985در اتیوپی بود.

کشورهایی در جهان هستند که برای کسی جالب نیستند… وکشورهای هستند که همیشه جالبند مثل ممالک خاور میانه.

هر تحولی که در خاور میانه صورت گیرد، بر سیاستهای بین المللی تاثیر می گذارد و در نتیجه در فهرست مطالب رسانه قرار می گیرد.

متاسفانه قاره آفریقا برای مردم چندان جالب نیست.

1

وخیم ترین بحران انسانی اکنون در جمهوری دموکراتیک کنگو در حال وقوع است که رسانه های بین المللی آنرا نادیده گرفته اند، همین را میتوان در مورد سومالی گفت که پانزده سال است توسط رسانه ها و سیاست بین المللی به بوته فراموشی سپرده شده است.

پاسخ به پیامد های انسانی این بحران به رسانه ها بستگی دارد که خود، مسئله و مسئولیتی بزرگ برای مدیران نشریات و تلویزیونهاست…آنها تصمیم می گیرند که خبری را دنبال بکنند یا نه.

هر بحران انسانی تعیین کننده واکنش های مربوط به آن است ..و تعیین کننده اینکه جان مردم نجات داده می شود یا نه.”

جیانی روفینی از دانشگاه یورک بریتانیا به سئوال یک شهروند فرانسوی در برنامه “سخن شما” پاسخ می داد. اگر شما هم سئوالی دارید، میتوانید به سایت یورونیوز، ممیز، سخن شما، دات نت مراجعه کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها