چند کشور اروپایی به برخی از اهداف خود برای افزایش سهم انرژی‌های پایدار تا سال ۲۰۳۰ دست‌ یافتند

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که چندین کشور اروپایی یک دهه زودتر به برخی از اهداف الزام‌آور این اتحادیه برای توسعه بیشتر استفاده از انرژی‌های پایدار دست یافته‌اند.

آگهی

این اهداف بخش اصلی برنامه‌های اتحادیه اروپا برای مهار تغییرات اقلیمی و دور شدن از سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۳۰ میلادی محسوب می‌شوند.

اتحادیه اروپا با بازبینی هدف‌گذاری خود برای سال ۲۰۳۰، مقرر کرد تا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف کشورهای عضو در ۶ سال آینده به ۴۲.۵ درصد برسد.

در دهه ۲۰۱۰، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سمت دستیابی به هفتمین هدف از اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار سازمان ملل متحد که خواستار تضمین دسترسی به «منابع انرژی مقرون به صرفه، قابل اعتماد، پایدار و نوین» برای همه تا سال ۲۰۳۰ میلادی بود، حرکت کردند.

تحقیقات اقتصاددانان لهستانی که روز چهارشنبه منتشر شده است، نشان می‌دهند که برای برخی از شاخص‌ها، چندین کشور اروپایی پیش از سال ۲۰۲۱ به اهداف تنظیم‌شده، دست یافته‌اند.

داده‌های آماری نشان می‌دهند که اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۲ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع انرژی‌های پایدار به دست آورده است.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهند که سوئد بیشترین استفاده را از انرژی‌های پایدار داشته است و پس از این کشور، دانمارک، استونی و اتریش قرار گرفته‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس نتایج این تحقیقات، مالت، قبرس، لتونی و بلژیک پیشرفت‌های قابل توجهی در استفاده از انرژی‌های پایدار داشته‌اند اما بلغارستان در پایین جدول قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته با تسریع در گذار به انرژی پاک در این قاره تلاش کرده است وابستگی خود را به گاز روسیه کاهش دهد.

پیش‌بینی می‌شود که اروپا تا سال ۲۰۴۰ با سرمایه‌گذاری ۲ تریلیون یورویی در بخش انرژی خورشیدی، بادی و سایر منابع تجدیدپذیر، نیاز خود را به سوخت‌های فسیلی به صفر برساند و در زمینه تامین برق پاک مستقل شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دو برابر کردن سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ به توافق رسیدند

پایان احتمالی تغییر ساعت در اروپا؛ آیا جلو کشیدن ساعت باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود؟

انتخابات پارلمان اروپا؛ مقابله با تغییرات آب و هوایی دغدغه اصلی رأی‌دهندگان کدام کشورهاست؟