داستان پناهجویان دگرباش در فیلم آقای همجنسگرای سوریه

داستان پناهجویان دگرباش در فیلم آقای همجنسگرای سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فیلم مستند سینمایی «آقای همجنسگرای سوریه» داستان یک مسابقه زیبایی را به تصویر می‌کشد که توسط یک فعال سوری و بنیانگذار جنبش دگرباشان سوریه در ترکیه برگزار می شود. او این رویداد را جایگزین مسابقه زیبایی بین المللی همجنسگرایان در برلین کرد زیرا علاقمندان سوری برای شرکت در آن نیاز به ویزای شینگن داشتند.

در فیلم به کارگردانی آیسه توپراک، دو مرد همجنسگرا و پناهجوی سوری داستان خود را در خلال این مسابقه روایت می کنند. حسین، آرایشگری در شهر استانبول است که زندگی دوگانه ای در برخورد با خانواده محافظه‌کار و مذهبی و خودِ واقعی اش دارد و محمود که فعال حقوق دگرباشان و پناهنده ساکن برلین است. آنچه این دو را به هم می رساند، رویای شرکت در مسابقه زیبایی است.

“Mr Gay Syria” Doc Highlights LGBTQ Abuses in War-Torn Counry https://t.co/ojzMtArn5h via worldofwonder</a></p>— World of Wonder (WorldOfWonder) June 13, 2017

حسین که زکریا اولین دوست پسر خود را از دست داده است این مسابقه را مبارزه علیه تصویری می داند که در اذهان از همجنسگرایان سوری حک شده است. او می گوید: «زکریا و من مدت چهار سال با هم بودیم. اما سه سال پیش داعش سر او را از بدنش جدا کرد و فیلم اعدام را برای خانواده اش فرستاد. مادر او تقریبا دیوانه شد.» حسین ادامه می دهد: «می می خواهم به دنیا نشان دهم که همجنسگرایان سوریه، تنها بدن‌های بی سر پرتاب شده از ساختمانها نیستند. ما رویا داریم و می خواهیم زندگی کنیم.»

آیسه توپراک کارگردان این فیلم معتقد است که حتی در جامعه ترکیه نیز زندگی برای پناهجویان دگرباشان و تراجنسی‌ها (ترنس) بسیار دشوار است. زیرا به‌عنوان پناهجو حق قانونی ندارند و در معرض آزار و اذیت قرار می گیرند.

همانطور که حسین نه ماه پیش در راه برگشت به خانه توسط گروهی از سوری‌ها و ترکیه‌ای ها مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت تا جایی که نمی توانست چشمهای خود را باز کند.

جنگ و مهاجرت آن چیزی است که دگرباشان سوری علاوه بر خطرات و تهدیدها و محدودیتهای اجتماعی و دینی باید بر دوش بکشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند