آغاز به کار نوزدهمین جشنواره فیلم انیمیشن «کارتون مووی»

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره فیلم انیمیشن «کارتون مووی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نوزدهمین جشنواره فیلم انیمیشن «کارتون مووی» (Cartoon Movie) در شهر بوردو فرانسه برگزار شد.

آگهی

نوزدهمین جشنواره فیلم انیمیشن «کارتون مووی» (Cartoon Movie) در شهر بوردو فرانسه برگزار شد. ۵۵ فیلم و حدود ۷۵۰ تهیه کننده و سرمایه گذار از بیش از ۴۰ کشور در این دوره جشنواره حضور یافتند.

مارک واندرویر، رئیس «کارتون مووی» از اهمیت این جشنواره می گوید: «تعداد محصولات اروپایی از آغاز پروژه ما تاکنون ۵ برابر شده است. قبلا انیمیشن تنها ۲۰ میلیون تماشاگر داشت، اکنون از مرز ۲۲۰ میلیون هم گذشته است. یعنی یازده برابر شده است که خب این رقم بسیار قابل توجه است و گواه این که انیمیشن هواداران زیاد دارد.»

از آغاز این جشنواره در سال ۱۹۹۹ تاکنون ۲۷۴ پروژه انیمیشن به لطف سرمایه گذاران حاضر در این جشنواره تهیه و تولید شده است. بسیاری از این فیلم ها از جمله «زندگی من هویج» و «لاکپشت قرمز» اروپا را در مراسم اسکار نمایندگی کرده اند.

ولفگان اسپیندلر، خبرنگار یورونیوز از محل جشنواره گزارش خود را اینگونه به پایان می رساند: «کارتون مووی» مهم ترین جشنواره فیلم انیمیشن در سطح اروپا است چه از منظر کمیت چه از منظر کیفیت. تاکنون بیش از ۱۴ فیلم که سرمایه گذاران خود را در این جشنواره یافته اند، در مراسم اسکار حضور یافتند. نکته ای که از اهمیت این جشنواره حاکیت دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد