برگزاری جشنواره موسیقی باروک در مالت

برگزاری جشنواره موسیقی باروک در مالت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جزیره مالت پنجمین جشنواره موسیقی باروک را برگزار کرد.

آگهی

جزیره مالت پنجمین جشنواره موسیقی باروک را برگزار کرد. هدف فستیوال بین المللی، بزرگداشت و شناخت این سبک موسیقی است که قرن شانزدهم شکل گرفت. کنت زامیت تابونا، مدیر جشنواره موسیقی باروک در شهر والتا می گوید: «باروک در دی ان ای مردم ما است و در همه جای کشور وجود دارد. ما کشور باروک هستیم، در همه شهرها و روستاها کلیساها و ساختمانهای جالب و دیدنی باروک داریم ولی تا ده سال پیش به موسیقی باروک وارد نشده بودیم. ما در سفری برای کشف دوباره موسیقی باروک، از باخ تا ویوالدی، هندل تا اسکارلتی و بسیاری دیگر از موسیقدانها هستیم.»

فستیوال که در شهر والتا (Valletta)، پایتخت قرن شانزدهمی مالت برگزار می شود با کنسرت ارکستر دکاوارلی از ایتالیا افتتاح شد. رهبر ارکستر با اشاره به جاذبه های این موسیقی ۴۰۰ سال پیش برای دوران مدرن می گوید: «موسیقی باروک در مقایسه با موسیقی رومانتیک با احساسات امروزی نزدیکی بیشتری دارد. زیرا در دوره باروک، معیارهای زیبایی شناسی تغییر کرد و نمادی از بزرگی و شکوه زندگی شد و به هیجان آوردن مخاطب یکی از هدفهای آن بود که با معیارهای معاصر نزدیکی دارد.»

موسیقی باروک منتسب به دربار و پادشاهان و یا روحانیان بلند پایه کلیسا است. ولی قرن هجدهم با استفاده از این سبک موسیقی برای اجرای نمایشهای عروسک گردانی در فرانسه، موسیقی باروک مردمی شد.

اجرای ارکستر «کورسپوندانس» شهر لیون یکی از برنامه های جالب افتتاحیه بود. ارکستر در کلیسای جامع برگزار شد که یکی از نمونه های دیدنی معماری باروک است. سباستین دوسه رهبر ارکستر لیون می گوید: «در دوره جنگ هستیم و دسته بندی سیاسی و مذهبی پیچیده شده اند. باید تصور کنیم زندگی در خاورمیانه چگونه است و از آن چیزی بیافرینیم. ژانرها و هارمونی های جدیدی بسازیم، موسیقی که می خواهد مردم را خوشحال و خوشنود کند، با این حال موسیقی باروک سال ۲۰۱۷ باید بی واسطه و ساده باشد. در حالیکه هدف آهگسازان موسیقی رومانتیک آفریدن موسیقی روشنفکری است ولی من سبک باروک را موسیقی بی واسطه و مستقیم تعریف می کنم.»

در چند سال گذشته جشنواره موسیقی باروک به یکی از رویدادهای فرهنگی مهم مالت تبدیل شده است. کنسسرتهای آخر هفته با حضور تماشاگران زیاد اجرا شد. ارکستر «کورسپوندانس» شهر لیون ۸۰۰ تماشاچی داشت که برای شهری با ۷۰۰۰ سکنه، رقم قابل توجهی است. گزارشگر یورونیوز با ارسال این گزارش از محل جشنواره می گوید: «با ساختمانهای سبک باروک، این شهر مکان مناسبی برای عرضه تنوع موسیقی باروک به مخاطبان بسیار است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم آغاز میزبانی پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۸

اجلاس جهانی فرهنگ و هنر؛ تلاش برای مبارزه با تنگ نظری در جوامع

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی