فیلم «مهتاب»؛ راوی چالشهای سیاهپوستان جوان ایالات متحده

فیلم «مهتاب»؛ راوی چالشهای سیاهپوستان جوان ایالات متحده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم «مهتاب» داستان کودکی و نوجوانیِ یک سیاهپوست جوان همجنسگرا را روایت می کند.

آگهی

فیلم «مهتاب» داستان کودکی و نوجوانیِ یک سیاهپوست جوان همجنسگرا را روایت می کند. او که عاشق رقصیدن است تلاش می کند تا در کنار مادری معتاد، جای خود را در محله پرآشوب پیرامونش پیدا کند.

«بَری جنکینز»، کارگردانِ این فیلم که پیش تر با فیلم مستقل «داروی مالیخولیا» (۲۰۰۸) شناخته شد، درباره انگیزه کارش می گوید: «بسیاری افراد در آمریکا حس می کنند طرد شده اند. صدایشان به جایی نمی رسد و فکر می کنم این داستان با شخصیتها و مکانهای ویژه اش صدای دنیای این افراد خاص است، صدایی که معمولا شنیده نمی شود، و جهانی که عملا نامرئی است.»

فیلم مهتاب تاکنون جوایز بین المللی بسیاری برده است. «نائومی هریس» بازیگر بریتانیایی این فیلم درباره اهمیت ساخت فیلمهای کم هزینه و متفاوت می گوید: «فکر می کنم باید فیلمهای کم هزینه تر بسازیم چون افراد می توانند پروژه های مورد علاقه شان را به این شکل بسازند. ساختن این فیلمها آسان تر است و می بینیم که آثاری نظیر همین فیلم نیز موفق می شوند. موفقیت فیلمهایی شبیه «مهتاب» به تهیه کنندگان نشان می دهد که این فیلمها هم مخاطب خودشان را دارند و مردم آنها را دوست دارند و برای تماشایشان به سینما می آیند.»

ژانِل مونائه، خواننده، ترانه سرا و مانکنِ اهل ایالات متحده که در این فیلم نقش دوستِ مادر معتاد را بازی می کند درباره فیلمنامه و پذیرش نقش می گوید: «وقتی فیلمنامه را خواندم، دیدم بسیار خاص است. کار نویسنده کاملا تَر و تازه و متفاوت بود؛ تُند و تیز و راستگویانه. او شخصیتهایش را با تفاوتهای ظریف روی کاغذ آورده است، شخصیتهایی کاملا انسانی، نه تک بُعدی و کلیشه ای بلکه پیچیده و شبیه انسانهای واقعی.»

بسیاری از منتقدان گفته اند جایزه اسکار را که بیش از حد نصیب سفید پوستان می شود باید امسال، به حق به این فیلم داد. این فیلم که با هزینه ای کمتر از یک میلیون دلار ساخته شده، تاکنون فروش خوبی داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد