منتخبی از بهترین رویدادهای فرهنگی اروپا

منتخبی از بهترین رویدادهای فرهنگی اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جایزه ترنر هر سال به هنرمندان رشته های مختلف زیر پنجاه سال اهل و یا ساکن بریتانیا اهدا می شود که سال پیش دستاورد مهمی داشته است.

آگهی

جایزه ترنر هر سال به هنرمندان رشته های مختلف زیر پنجاه سال اهل و یا ساکن بریتانیا اهدا می شود که سال پیش دستاورد مهمی داشته است. مایکل دین، آنته آ همیلتون، هلن مارتن و جوزفین پراید چهار نامزد نهایی برای دریافت جایزه ترنر ۲۰۱۶ هستند.

برای اولین بار گراند پاله پاریس میزبان کتاب های تصویری تن تن است. آثار ژرژ پروسپیر رمی، با نام مستعار «هرژه»، خالق تن تن در کنار هنرمندان دیگر قرن بیستم، بازتابی از رویدادهای مهم این قرن در گراند پاله پاریس است.

آثار یوهانس فرمیر، نقاش هلندی معروف دوره باروک و هم عصران او در موزه هنر شهر لاهه در نمایش است. این مجموعه شامل ۲۲ اثر نادر از کلکسیون هنری خانواده سلطنتی بریتانیا وام گرفته شده است.

ارنست بیلر، موسس مرکز هنری بازل پس از مرگ کلکسیون هنری خود را به عموم اهدا کرد. این مجموعه شامل دویست اثر و کلکسیون کاملی از بهترین آثار هنرمندان مدرن از سزان و ماتیسه، تا لیختن اشتاین و رابرت راشنبرگ در موزه «بنیاد بیلر» شهر بازل در معرض دید عموم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند