منتخبی از بهترین رویدادهای فرهنگی اروپا

منتخبی از بهترین رویدادهای فرهنگی اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره بین المللی فیلم مراکش، از مهمترین فستیوالهای قاره آفریقا و فرصتی برای اکران گسترده فیلمهایی است که شانس کمتری برای عبور از مرزهای خود دارند.

آگهی

جشنواره بین المللی فیلم مراکش، از مهمترین فستیوالهای قاره آفریقا و فرصتی برای اکران گسترده فیلمهایی است که شانس کمتری برای عبور از مرزهای خود دارند. شانزدهمین دوره این فستیوال از دوم تا دهم دسامبر برگزار می شود.

موزه شهر ساحلی «مالی لوشینی» در کرواسی خانه دائمی مجسمه برنزی «آپوکسیومنوس» ورزشکار یونان باستان است. قدمت این مجمسه که ۲۰ سال پیش در بستر دریای همین منطقه یافت شد، به قرن دوم یا اول پیش از میلاد برمی گردد.

نمایشگاه «خیانت تصاویر» رنه ماگریت، بازتاب ژرف اندیشی هنرمند بلژیکی معاصر از واقعیت و توهم است. در این نمایشگاه جامع تاکید نقاش بر کاربست اشیایی مانند آتش، سایه، پرده، کلمات آشکارتر شده است. مجموعه تا ژانویه ۲۰۱۷ در مرکز فرهنگی پمپیدو پاریس در نمایش است.

بمناسبت پانصدمین سال مرگ هرونیموس بوش نمایشگاهی از نقاشیهای او در «گملده گالری» (Gemäldegalerie) برلین برگزار شده است. این مجموعه شامل چهار اثر این هنرمند قرون وسطا و همچنین نسخه کپی «لوکاس کراناخ پدر» نقاش آلمانی از آثار هرونیموس بوش، تا فوریه ۲۰۱۷ برقرار خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند