ویگو مورتنسن، کاپیتان شگفت انگیز

ویگو مورتنسن، کاپیتان شگفت انگیز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «کاپیتان شگفت انگیز» داستان استاد دانشگاهی است که از زندگی معمول دست شسته و تصمیم گرفته است به همراه شش فرزندش در دل طبیعت زندگی کند.

آگهی

فیلم «کاپیتان شگفت انگیز» داستان استاد دانشگاهی است که از زندگی معمول دست شسته و تصمیم گرفته است به همراه شش فرزندش در دل طبیعت زندگی کند. بچه ها به شکار و ماهیگیری می پردازند اما همزمان زبان و هنرهای رزمی و سیاست را هم از پدرشان می آموزند.

این فیلم به تازگی برای اولین بار در لس آنجلس به نمایش درآمد. «مت راس» نویسنده و کارگردان جوان این فیلم می گوید: «سختیِ تکنیکی این کار اینجا بود که در همه صحنه ها شش بچه داشتیم. دو صحنه موسیقی و دو بَدَلکار کوچک هم در کار بود. این فیلم، یک فیلم جاده ای است و ما هر روز جا عوض می کردیم. کار سختی بود.»

وقتی خانواده با یک تراژدی روبرو می شود همه ناچار می شوند این بهشتِ خودساخته را رها کنند و به شهر برگردند؛ اما هماهنگ کردن بچه ها با جامعه مُدرن برای پدر دشوار است. «ویگو مورتنسن»، بازیگر نقش پدر، درباره وظیفه پدر و مادرها می گوید: «پدر و مادر بودن همیشه سخت بوده، بستگی دارد بخواهید چطور والدینی باشید. بعضی می گویند: مخالفم و همین است که هست. اما بعضی می گویند: احتمالا مخالفم اما برایت توضیح می دهم چرا، حرف تو را هم می شنوم. این کار سخت تر است و وقت و انرژی بیشتری می برد، اما به زحمتش می ارزد.»

فیلم «کاپیتان شگفت انگیز» که پیام انسانی اش را با رنگ و بوی هیپی گری ارائه می کند، امسال در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را هم در بخش نوعی نگاهِ جشنواره کن از آن خود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد