«شیطان نئونی»: شیفتگی به زیبا شدن تا کجا می رود ؟

«شیطان نئونی»: شیفتگی به زیبا شدن تا کجا می رود ؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «شیطان نئونی» نگاهی کاوشگرانه به زیبایی و شیفتگی خطرناک به آن در دنیای امروز است.

آگهی

فیلم «شیطان نئونی» نگاهی کاوشگرانه به زیبایی و شیفتگی خطرناک به آن در دنیای امروز است. به نظر نیکلاس ویندینگ رفن (Nicolas Winding Refn)، کارگردان این پدیده در جامعه امروز روندی نگران کننده به خود گرفته است. فیلم دلهره آور و روانشناسانه «شیطان نئونی» اولین بار در بخش رقابت های جشنواره کن امسال به نمایش در آمد.

کارگردان ۴۵ ساله دانمارکی با اشاره به تجربه شخصی خود می گوید: «من دو دختر دارم. دختر ۱۲ ساله ام از همین حالا زیبا شده است. فکر کردم اگر مسئله زیبا شدن به همین ترتیب پیش برود و جوانان، نوجوانان و حتی گروه های کم سن تر بیشتری مجذوب و وسوسه این ایده بشوند، چه اتفاقی می افتد؟ این ایده مرکزی فیلم شیطان نئونی است. فیلم در چنین آینده روی می دهد، آینده ای که غیرقابل اجتناب به نظر می رسد.»

فیلم داستان زندگی دختر ۱۶ ساله ای را روایت می کند که برای مدل شدن از شهری کوچک در آمریکا به لس آنجلس می رود. در حالیکه داستان دست کم روی کاغذ متداول به نظر می رسد اما فیلم در پرداخت خود، مخاطب را به سفری غریب و کاملا غیر متعارف می برد.

ال فنینگ، بازیگر آمریکایی نقش اصلی فیلم می گوید: «شخصیت من یک دختر ۱۶ ساله است. موقع فیلمبرداری من هم ۱۶ ساله بودم و طرز فکر و روحیه دختر ۱۶ ساله را می دانستم. همه چیزهایی که نیکلاس به من می گفت برایم طبیعی و غریزی بود. فیلم را براساس ترتیب زمانی داستان فیلمبرداری می کردم که فرصت خوبی بود و من تجربه قبلی در این زمنیه نداشتم.»

نمایش این فیلم محصول آمریکا در جشنواره کن، با واکنش های متضاد مخاطبان و منتقدان همراه بود. «شیطان نئونی» پس از افتتاحیه در لندن از هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) در اکران بین المللی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد