انیو موریکونه، آهنگساز ۸۷ ساله در تور «۶۰ سال موسیقی»

انیو موریکونه، آهنگساز ۸۷ ساله در تور «۶۰ سال موسیقی»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انیو موریکونه، آهنگساز ایتالیایی ششمین جایزه بفتای خود را دریافت کرد. این جایزه برای ساخت موسیقی متن فیلم «هشت نفرت انگیز» ساخته کوینتین تارانتینو و

آگهی

انیو موریکونه، آهنگساز ایتالیایی ششمین جایزه بفتای خود را دریافت کرد. این جایزه برای ساخت موسیقی متن فیلم «هشت نفرت انگیز» ساخته کوینتین تارانتینو و همزمان با برگزاری تور «۶۰ سال موسیقی» در لندن به آهنگساز ۸۷ ساله اهدا شد. این اثر تا به حال برنده جایزه گلدن گلوب شده و در انتظار بخت خود برای دریافت اسکار نیز هست. این ششمین نامزدی اسکار برای انیو موریکونه است که سال ۲۰۰۷ برنده اسکار افتخاری شد.

انیو موریکونه با اشاره به نامزدی اسکار می گوید: «بدون هیچ انتظاری به لس آنجلس می روم، پیشتر چهار، پنج یا شش بار نامزد شدم اما جایزه ای نبردم. امیدوارم این بار پیروزی اسکار داشته باشم. ولی اصلا اطمینان ندارم. پس با آرامش و یقین می روم و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.»

انیو موریکونه در همکاری با سرجیو لیونه، کارگردان هموطنش با ساخت موزیک متن فیلم های وسترن «خوب، بد، زشت» و «روزی روزگاری در غرب» به شهرت رسید. او که در چند دهه فعالیت هنری برای ۴۵۰ فیلم موسیقی متن نوشته در باره شیوه های آهنگسازی اش می گوید: «می خواهید رمز خلاقیت و کار من را بدانید. توضیح دادنش سخت است. زیرا گاهی فقط به یک ایده نیاز دارم که روی آن کار کنم تا به چیزی تبدیل بشود. گاهی اصلا ایده ای وجود ندارد. حال دنبال چیزی هستم و انتظار دارم که موقعیتش پیش بیاید.»

تور «۶۰ سال موسیقی» انیو موریکونه پس از لندن به شهرهای پاریس، مسکو، کلن، هلسینکی و آمستردام می رود. شاید در بین راه هم فرصتی برای گرفتن آن اسکار پیش بیاید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد