«من مردم هستم»، تصویری صمیمی از بهار عربی

«من مردم هستم»، تصویری صمیمی از بهار عربی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مستند «من مردم هستم» ساخته آنا روسیون به شکلی زیرکانه و متعهدانه تنش های جامعه ی مصر را پس از بهار عربی، از دید کشاورزی به تصویر می کشد که در دره نیل

آگهی

مستند «من مردم هستم» ساخته آنا روسیون به شکلی زیرکانه و متعهدانه تنش های جامعه ی مصر را پس از بهار عربی، از دید کشاورزی به تصویر می کشد که در دره نیل زندگی می کند.

آنا روسیون، مستند ساز فرانسوی، که در قاهره بزرگ شده است، در این فیلم جامعه مصر را از زاویه میدان تحریر نمایش نمی دهد، بلکه دوربینش را به دهکده ای کوچک می برد و در مدت دو سال و نیم زندگی هر روز کشاورزی به نام فرج و خانواده اش را در اینجا دنبال می کند، از کار روزانه در کشتزارها گرفته تا شبها در برابر تلویزیون و مشاهده اخبار روز.

فیلمساز را هیچ گاه نمی بینید اما صدای او را که پشت دوربین است و با شخصیت های فیلم صحبت می کند می شنوید. به این ترتیب کارگردان فیلم، تصویری صمیمی و واقعی را از رخدادی که به «بهار عربی» مشهور شد، از چشم بخش دیگری از جامعه مصر به دست می دهد.

فیلم نشان می دهد که چگونه اعتقادات سیاسی فرج به تدریج تغییر می کند. هنگامی که وی غربی ها را متهم می کند که نوعی مفهوم دموکراسی را که «فقط به نفع خودشان است» به مصر تحمیل می کنند، دوستی او با روسیون دچار مشکل می شود.

آنا روسیون با مستند «من مردم هستم» تصویر متفاوت و چالش برانگیزی از یکی از مهمترین وقایع سیاسی قرن بیست و یکم ارائه می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد