باله فندق شکن چایکوفسکی به هیپ هاپ تبدیل شد

باله فندق شکن چایکوفسکی به هیپ هاپ تبدیل شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فکر می کنید وقتی باله کلاسیک با بریک دنس ترکیب می شود نتیجه آن چگونه است؟ جواب آن نمایش «هیپ هاپ فندق شکن» است که در یکی از تماشاخانه های نیویورک روی

آگهی

فکر می کنید وقتی باله کلاسیک با بریک دنس ترکیب می شود نتیجه آن چگونه است؟ جواب آن نمایش «هیپ هاپ فندق شکن» است که در یکی از تماشاخانه های نیویورک روی صحنه رفته است. جنیفر وبر و کرتیس بلو، دو سال پیش تصمیم گرفتند برداشتی مدرن از یک اثر کلاسیک رقص ارائه کنند. انتخاب باله کلاسیک فندق شکن اثر چایکوفسکی بهترین زمینه برای این چالش هنری بود. جنیفر وبر، طراح رقص می گوید: «فندق شکن یک باله کلاسیک بسیار مهم و یکی از معروفترترین باله ها است و هدف من ترجمه یک متن کلاسیک به هیپ هاپ بود.»

در ترکیب این دو عنصر که همخوانی زیادی ندارند یک زمینه مشترک وجود دارد که جنیفر وبر آن را عنصر قصه گویی توصیف می کند. او می گوید: «نکته مشترک باله و هیپ هاپ عنصر روائی و شخصیت محور بودن است. با واژه ها، برداشت هیپ هاپ را نشان می دهیم. اما تفاوت این است که باله به سمت بالا و هیپ هاپ روی زمین و به سمت پایین است.»

باله فندق شکن اثر چایکوفسکی، موسیقدان روس اولین بار سال ۱۸۹۱ در روسیه اجرا شد و اکنون یکی از باله های معروفی است که هر سال همزمان با کریسمس و سال نو میلادی در شهرهای اروپا و آمریکای شمالی اجرا می شود. هیپ هاپ فندق شکن که از عناصر اصلی رقص باله بهره می برد با همکاری یازده رقصنده، یک دی جی وکرتیس بلو رپر معروف اجرا می شود.

کرتیس بلو، رپر معروف با سه دهه سابقه در هیپ هاپ که موزیکال های موفق بریک و بسکتبال را در کارنامه دارد از نتیجه راضی است و می گوید: «من همیشه از ایده ادغام موسیقی کلاسیک با هیپ هاپ استقبال کردم. دیدن نتیجه آن اینجا در فندق شکن برای من دلپذیر است.»

نمایش «هیپ هاپ فندق شکن» از بیستم نوامبر در نیویورک افتتاح شد و پس از اجرا در ۱۲ شهر مختلف آمریکا سرانجام در مسکو، پایتخت روسیه روی صحنه خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟