شکل گیری شبه نظامیان افراطی در فیلم مجار «مدافعان شهری»

شکل گیری شبه نظامیان افراطی در فیلم مجار «مدافعان شهری»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «مدافعان شهری» (هوم گارد) با روایت داستان دو برادر بیکار در شهر کوچکی در مجارستان، نشان می دهد قدرت و ایدئولوژی روی یک فرد و یا یگ گروه بزرگتر

آگهی

فیلم «مدافعان شهری» (هوم گارد) با روایت داستان دو برادر بیکار در شهر کوچکی در مجارستان، نشان می دهد قدرت و ایدئولوژی روی یک فرد و یا یگ گروه بزرگتر از مردم چه تاثیراتی دارد. در حالیکه نژادپرستی و خشونت علیه قوم کولی در مجارستان شدت گرفته، کارگردان می گوید هدفش ساختن فیلم مستند نبوده است.

این چهارمین فیلم بلند کریستینا گودا، کارگردان مجار است. القای افکار، یکی از موضوعات مورد علاقه او، دستمایه فیلم قبلی اش بود. فیلمساز ۴۷ ساله در «مدافعان شهری» به شستشوی مغزی یک گروه از مردم می پردازد.

کریستینا گودا، کارگردان و فیلمنامه نویس در افتتاحیه فیلم «مدافعان شهری» در بوداپست می گوید: «برای من نوعی کنجکاوی روانشناسی بود. هدفم نشان دادن کاراکتر یک رییس پلیس با جذبه که اول هدف خوبی دارد و آدم شریفی است. جوانهای زیادی جذب او می شوند و مانند پدر آنها است. اما سپس به چیزی کاملا متفاوت تبدیل می شود.»

رییس پلیس شهر، دو برادر بیکار را در نیروی شبه نظامی ویژه ای به نام «مدافعان شهری» برای مقابله با جرائم استخدام می کند. ماجرای فیلم از زمانی پیچیده می شود که این گروه به یک فرقه شبه مذهبی تبدیل می شود.

«مدافعان شهری» (هوم گارد) با بودجه بیش از دو میلیون یورو، بر اساس کتاب لاسلو برنات ستو، نویسنده مجار ساخته شده است. فیلمبرداری «مدافعان شهری» تابستان گذشته انجام شد و اکنون در سینماهای مجارستان در نمایش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد