استریکس جدید، با کمک آسانژ به جنگ سزار می رود

استریکس جدید، با کمک آسانژ به جنگ سزار می رود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از جدید ترین کتاب مصورآستریکس به نام “آستریکس و طومار گمشده” در پاریس رونمایی شد. این کتاب سی و ششمین کتاب از سری ماجراهای استریکس است که موضوع آن به

آگهی

از جدید ترین کتاب مصورآستریکس به نام “آستریکس و طومار گمشده” در پاریس رونمایی شد. این کتاب سی و ششمین کتاب از سری ماجراهای استریکس است که موضوع آن به تلاشهای تبلیغاتی ژولیوس سزار پس از شکست های مکرر در فتح روستای کوچک گل ها، بر می گردد.

استریکس و اوبلیکس یکبار دیگر آماده می شوند تا امپراتوری روم را به آتش بکشند ولی این بار داستان کتاب با الهام از ماجرای ژولیان آسانژ و ویکیلیکس نوشته شده است. دیدیه کونراد، کارتونیست استریکس می گوید: «مضمون اصلی، اطلاعات رسانی و کنترل اطلاعات است. یک مفهوم دراماتیک در آن وجود دارد. می بینیم چه مناقشاتی بدنبال دارد. البته این، کافی نیست و باید چیزهای دیگری اضافه می شد. بنابراین از جنگ گل ها شروع کردیم.»

ژان ایو فری و دیدیه کونراد، کار کتاب را از سال ۲۰۱۳ شروع کردند. این اولین کتابی است که پس از درگذشت نویسنده اصلی داستانهای استریکس، رنه گوسینی (۱۹۹۷) نوشته و نقاشی شده است. البرت اودرزو که نقاش کتابهای استریکس بوده و پس از مرگ نویسنده کارش را ادامه داد، از کتاب جدید استقبال کرده است.

ژان ایو فری، نویسنده کتاب جدید استریکس می گوید: «اودرزو، شخص بسته ای است. اگر او از این ایده راضی بوده یعنی خوانندگان هم آن را دوست خواهند داشت. او خواننده خوب ما است اگر او راضی باشد شروع خوبی است.»

چهار میلیون نسخه از کتاب “استریکس و حلقه گمشده” چاپ خواهد شد. نیمی به فرانسه و نیمی به زبانهای دیگر. کتاب روزبیست و دوم اکتبر در سراسر جهان عرضه می شود.

کتابهای استریکس تاکنون به ۱۱۱ زبان ترجمه شده و درمجموع ۳۶۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقایسه تصاویر سی سال پیش با امروز؛ آیا جهان واقعا تغییر کرده است؟

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل