اجرای اپرای «اتلو» اثر روسینی در «لااسکالای میلان»

با همکاری
اجرای اپرای «اتلو» اثر روسینی در «لااسکالای میلان»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اپرای «اتلو» شاهکار دراماتیک روسینی، با حضور خوان دیه گو فلورز، خواننده صدای تنور در اپراخانه «لااسکالای میلان» پس از ۱۴۵ سال بار دیگر به روی صحنه رفته است.

پس از ۱۴۵ سال، اپرای «اتللو» اثر جواکینو روسینی، آهنگساز ایتالیایی در اپراخانه «لااسکالای میلان» اجرا شد. این اثر اولین بار در سال ۱۸۱۶ در ناپل به روی صحنه رفت. روسینی این اپرا را ۷۰ سال قبل از روایت جوزپه وردی، آهنگساز ایتالیایی از شاهکار شکسپیر ساخته است.

خوان دیه گو فلورز، خواننده ۴۱ ساله اهل پرو، یکی از بهترین صداهای تنور نسل خود است. وی در این اجرا نقش رودریگو را اجرا می کند. وی می گوید: «روسینی را می پرستم. موسیقی او مثل شامپاین است، تازه، زیبا، تأثیرگذار. روسینی اپرایش را برای خوانندگان خاص اپرا نوشته است و ما باید به نوعی پا در کفش آنها بگذاریم. خیلی دلم می خواست در یکی از اجراهای “اتللو” حضور داشتم و می دیدم که صدای تنور مورد نظر روسینی چه طور این نقش را اجرا می کرده و می خوانده است.»

اولگا پرتیاتکو، خواننده روس صدای سوپرانو می گوید که روسینی را دوست دارد و شاهکارهای روسینی بخش بزرگی از مجموعه کارهایی است که اجرا می کند. او می گوید: «برای اجرای یکی از نقشهای اپرای روسینی باید آمادگی کامل داشته باشید. آوازهای اپراهای روسینی مثل مسابقه ورزشی هستند. باید صدایتان خیلی باز باشد، نتهای بسیار زیر، یا بم یا میانی را با اعتماد و اطمینان کامل بخوانید. باید خواندن تان آب و رنگ داشته باشد.»

مضامین مثلث عشقی، حسادت، مشکلات رابطه بین پدر و دختر، اپرای اتللو، در شکل گیری سبک دراماتیک روسینی نقشی مهم داشته اند.

گفتگو با خوان دیگو فلورز، خواننده اپرا اهل تنور

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگو با خوان دیگو فلورز، خواننده اپرا اهل پرو

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی