بازسازی زندگی و مرگ «ون گوگ» در فیلم انیمیشن «دوست داشتن ونسان»

بازسازی زندگی و مرگ «ون گوگ» در فیلم انیمیشن «دوست داشتن ونسان»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم انیمیشن و بلند «دوست داشتن ونسان» در مورد «ونسان ون گوگ» است که کاملا با دست نقاشی شده و در لهستان تولید شده است و نگاهی دارد به مرگ رمزآمیز این

آگهی

فیلم انیمیشن و بلند «دوست داشتن ونسان» در مورد «ونسان ون گوگ» است که کاملا با دست نقاشی شده و در لهستان تولید شده است و نگاهی دارد به مرگ رمزآمیز این نقاش قرن نوزدهم.

کارگردان فیلم «دوروتا کوبی الا» خود نقاش است و دانش آموخته آکادمی هنرهای زیبا و سینمای ورشو است.

این فیلم از «ون گوگ» و برخی نقاشی هایش الهام گرفته است و ایده آن از نوشته های خود «ون گوگ» در یک نامه اش گرفته شده است.

«دوروتا کوبی الا» می گوید: «ون گوگ در یکی از نامه هایش به برادرش می گوید که ما فقط از راه نقاشی می توانیم حرف بزنیم. این نوشته برای من بسیار مهم بود و دلیل ساخت فیلم به این شکل همین نامه بود. در واقع ما داستان هنرمند را با هنرش تعریف می کنیم.»

در مجموع از بیش از ۱۲۰ نقاشی ون گوگ در این فیلم استفاده شده است و داستان آن بر بیش از ۸۰۰ نامه نوشته شده توسط این هنرمند استوار است.

این فیلم انیمیشن هشتاد دقیقه ای توسط استودیو «بریکترو فیلمز» که پیش از این جایزه اسکار
برده ساخته شده است و برای آن به بیش از
۵۶۸۰۰ فریم نقاشی شده توسط دست نیاز است.

«هوگ ولخمن» تهیه کننده این فیلم می گوید: «ما بین پنجاه تا شصت نقاش برای این فیلم احتیاج داشتیم و هر کدام از این نقاشها باید در سطح بسیار بالایی نقاشی می کردند.»

«هوگ ولخمن» و شرکت «بریکترو» همچنین تهیه کننده انیمیشن دیگری به نام «پیتر و گرگ» با موزیک «سرگی پروکوفیف» بودند. این فیلم کوتاه ۳۳ دقیقه ای بعد از بردن جایزه تماشاگران در جشنواره فیلم انسی و جوایز کارتون طلایی در سال ۲۰۰۷، توانست جایزه اسکار را نیز کسب کند.

همه نقاشی ها با رنگ روغن روی بوم انجام شده اند تا به واقعیت نقاشی های ون گوگ نزدیک باشند.

«پیوتر دومینیاک» نقاش اصلی این انیمیشن می گوید: «نقاش از این مواد استفاده می کند و براساس تصویر نمایش داده شده نقاشی می کند و آن را جایگزین تصویر فعلی می کند. بعد از آماده شدن نقاشی، یک عکس از آن گرفته می شود و این روند بار دیگر تکرار می شود. بعد از دوازده فریم ما یک ثانیه از فیلم را خواهیم داشت.»

نقاشان در جریان کار باید بسیار دقیق کار کنند تا هر نقاشی با نقاشی قبلی تطبیق پیدا کند.

«آنا کلوزا» یکی از نقاشان می گوید: «نمایش تصویر روی بوم توسط پروژکتور پشت سر من کار را آسانتر می کند. من می توانم خطوط اصلی و اینکه تا چه حد حرکت می کنند را ببینم. در نتیجه من بر روی بوم خطوط را تا حدی که باید حرکت کنند نقاشی می کنم و سپس با مشاهده زنده آنچه که نرم افزار نمایش می دهد، می توانم بفهمم که آیا حرکت قلم روی بوم درست بوده است و آیا درست نقاشی شده است یا نه.»

در ابتدا قرار بود که یک فیلم کوتاه ساخته شود اما به علت محبوبیت زیاد ون گوگ در سرتاسر جهان نظر تهیه کنندگان تغییر یافت.

«شان بوبیت» مدیر عامل شرکت «بریکترو» می گوید: «فکر می کنم که مردم زیادی طرفدار ون گوگ هستند. آنها طرفدار نقاشی هایش هستند و زندگی اش هم برایشان جالب است. صادقانه بگویم، دلیل اینکه هوگ ولخمن تصمیم گرفت که ما آن را به صورت فیلم کوتاه انجام ندهیم نمایشگاهی از نامه های ون گوگ در لندن بود. سه شنبه بعدازظهر یک صف چند ساعته تنها برای خواندن نامه های او شکل گرفته بود. امری که نشان می داد که آنها برای هنری که او آفریده است آنجا نیستند بلکه شخصیت خودش آنها را جذب کرده است.»

تهیه کنندگان کارزار جمع آوری مالی موفقی برای این پروژه بر روی سایت «کیک استارتر» داشتند.

این فیلم انیمیشن نقاشی شده با دست بازسازی اتفاقات زندگی «ونسان ون گوگ» و مصاحبه هایی با شخصیتهای نزدیک به او است و پیش بینی می شود که دو سال دیگر در سینماها به نمایش درآید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد

ژان لوک گدار از بنیانگذاران موج نو سینمای فرانسه و جهان درگذشت