نمایشگاههایی در بزرگداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت چرچیل

نمایشگاههایی در بزرگداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت چرچیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایشگاههای مختلفی به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت وینستون چرچیل، نخست وزیر پیشین بریتانیا برگزار می شوند. او چهره ای اسطوره ای بود که به خاطر

آگهی

نمایشگاههای مختلفی به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت وینستون چرچیل، نخست وزیر پیشین بریتانیا برگزار می شوند. او چهره ای اسطوره ای بود که به خاطر سیگارهایش و اراده قاطعش شناخته می شد. اینک نیم قرن بعد از درگذشتش او به اندازه روز مرگش و حتی شاید بیشتر از آن مورد علاقه است.

اصل اتاقهای جلسه کابینه جنگ در پناهگاهی که چرچیل و دولتش در زمان بمباران دوران جنگ در آنجا بودند، در موزه اتاقهای جنگ چرچیل در مرکز لندن حفظ شده اند.

فیل رید، مدیر این موزه می گوید: «حقایق زندگی چرچیل طبیعتا عوض نشده اند. ما شاید جزییات بیشتری امروز می دانیم و همین طور که جزییات بیشتری مشخص می شوند، ما بیشتر در مورد او و زندگی اش مطلع می شویم و شما درک متفاوتی از او به دست می آورید.»

محبوبیت چرچیل هنگامی رو به افزایش نهاد که آدولف هیتلر قدرت را در سال ۱۹۳۳ میلادی در آلمان به دست آورد. او با مخالفت لفظی با آلمان نازی و درخواست برای تجهیز تسلیحاتی توجه ها را به خود جلب کرد. هنگامی که در سپتامبر ۱۹۳۹ میلادی جنگ آغاز شد نخست وزیر بریتانیا نویل چمبرلین او را مسوول نیروی دریایی کرد و در روزی که هیتلر فرانسه را اشغال کرد، او به نخست وزیری رسید.

چرچیل بریتانیا را به سوی پیروزی در جنگ دوم جهانی رهبری کرد. اواغلب به خاطر سخنرانی هایش در زمان جنگ، در خاطره ها مانده است.

رندولف چرچیل، «نتیجه» چرچیل است؛ سیاستمداری است که به عنوان یکی از بزرگترین رهبران قرن بیستم شناخته می شود. او می گوید: «چرچیل بی نقص نبود، او اشتباهاتی نیز مرتکب شد. او بسیار انساندوست بود و به راحتی می توانست با یک سرباز، یک دانشمند و یک فرد حرفه ای ارتباط برقرار کند و پنجاه سال بعد او جایگاهی ویژه در قلب ملت دارد.»

وینستون چرچیل در ۲۴ ژانویه سال ۱۹۶۵میلادی در نود سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت و پس از مراسم ویژه تشییع جنازه حکومتی، در محل تولدش به خاک سپرده شد.

در طول سال جاری چندین نمایشگاه در اروپا و در بزرگداشت این رهبر معروف بریتانیا برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟