معرفی فیلمهای نامزد در جوایز فیلم اروپایی

معرفی فیلمهای نامزد در جوایز فیلم اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«جوایز فیلم اروپایی» سالانه برترین های سینما اروپا را برمی گزیند. امسال پنج فیلم در بخش بهترین فیلم به رقابت می پردازند. فیلم لهستانی «ایدا» اثر پاول

آگهی

«جوایز فیلم اروپایی» سالانه برترین های سینما اروپا را برمی گزیند. امسال پنج فیلم در بخش بهترین فیلم به رقابت می پردازند.

فیلم لهستانی «ایدا» اثر پاول پاولیکوفسکی با پنج نامزدی در بخشهای بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه و بهترین هنرپیشه زن برای دو هنرپیشه اصلی فیلم در این رقابتها پیشتاز است. «ایدا» داستان آنا دختری هجده ساله است که ضمن کشف هویت واقعی خویش خود را برای راهبه شدن آماده می کند.

فیلم روسی «نهنگ» Leviathan به کارگردانی آندری زیاجینتسف برای چهار جایزه از جمله بهترین کارگردانی و بهترین هنرپیشه مرد نامزد شده است. این فیلم سیاه طعنه انگیز زندگی در روسیه تحت حکمرانی ولادیمیر پوتین را روایت می کند. این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره کن امسال دریافت کرد و نامزد روسیه برای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی است.

فیلم «خواب زمستانی» از ترکیه و به کارگردانی نوری بیلگه جیلان که در جشنواره کن امسال برنده نخل طلا شد، در بخش بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه نامزد شده است. داستان فیلم در آناتولیا می گذرد و شکاف بین فقیر و غنی و قدرتمند و ضعیف را در ترکیه روایت می کند. فیلم «خواب زمستانی» نامزد ترکیه برای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی است.

فیلم «معتاد جنسی» از کارگردان دانمارکی لارس فون تریه، یک درام جنسی است که برای بهترین فیلم و بهترین هنرپیشه زن و مرد نامزد شده است. این فیلم جنجالی سومین فیلم از «سه گانه افسردگی» لارس فون تریه است که پیش از آن «ضد مسیح» و «مالیخولیا» را ساخته است.

در نهایت فیلم «بیشترین نیرو» از سوئد دو نامزدی در حوزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای روبن اوستلوند را به دست آورده است. این فیلم یک درام خانوادگی است.

بیش از سه هزار عضو آکادمی فیلم اروپا برندگان این جوایز را انتخاب خواهند کرد. مراسم اهدای جوایز روز ۱۳ دسامبر در ریگا برگزار می شود و می توانید از شبکه تلویزیونی یورونیوز فارسی پوشش ویژه اخبار بیست و هفتمین دوره این جوایز را دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد