نتایج یک نظرسنجی: از هر ۱۰۰ فرانسوی ۱۶ نفر برای تهیه مواد غذایی با مشکل مواجه‌ است

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براساس مطالعه‌ای که توسط موسسه «کردوک» در روز چهارشنبه منتشر شد، ۱۶ درصد از مردم فرانسه در پایان سال گذشته اعلام کرده‌اند که نتوانسته‌اند به اندازه کافی غذا بخورند. براساس نظرسنجی این «مرکز تحقیقات برای مطالعه و مشاهده شرایط زندگی»، این نسبت در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

آگهی

در کمتر از شش ماه، نسبت افرادی که نتوانسته‌اند به اندازه کافی غذا به دست آورند ۴ واحد افزایش یافته که قابل توجه است. طبق گزارش سایت «فرانس‌اینفو» این وضعیت، پیامد مستقیم افزایش قیمت مواد غذایی  و تورم بیش از ۱۰ درصد در برخی از محصولات است.

مردم از خرید محصولات خاص خودداری می‌کنند

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که از هر دو نفر فرانسوی‌‌ای که امکانات لازم برای تهیه غذای کافی را دارد، یک نفر اعلام کرده‌ تمام غذاهایی که دوست دارد را نمی‌تواند تهیه کند. به این ترتیب با افزایش قیمت‌ها نسبت به درآمد، گوشت، ماهی و برخی از میوه‌ها و سبزیجات در حال حذف شدن از سفره برخی فرانسوی‌ها است. 

همچنین طبق بررسی‌ها این رقم در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است. با این حال فرانسوی‌ها خود را تطبیق داده‌اند. آنها برای معضل گرانی، کالاهای ارزان‌تر با کیفیت پایین‌تر خریداری می‌کنند. آنها همچنین محصولات تازه که اصولا گران‌تر هستند را کمتر در سبد خرید خود قرار می‌دهند. 

به کانال تلگرام فارسی یورونیوز فارسی بپیوندید

ناامنی غذایی همچنین پیامدهای سلامتی در خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد. به گزارش موسسه «کردوک»، برای خانواده‌های دارای فرزند، عمدتا این جوانان و زنان هستند که درمعرض کمبود غذا قرار می‌گیرند. ۲۴ درصد افراد زیر ۴۰ سال در ناامنی غذایی به سر می‌برند، در مقابل این رقم برای ۶۰ تا ۶۹ ساله‌ها، ۷ درصد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تورم واقعی مواد غذایی در اروپا: کدام کشورها بیشترین آسیب را از افزایش قیمت مواد غذایی می‌بینند؟

توقف روند نزولی ۵ ماهه نرخ تورم در منطقه یورو؛ سطح عمومی قیمت‌ها در ۵ کشور بالا رفت

پیش‌بینی اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا از کاهش تورم در حوزه یورو تا پایان سال