NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ: ایران اسناد داخلی ما را هک کرده است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا Copyright Rick Bowmer/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
Copyright Rick Bowmer/Copyright 2024 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز شنبه ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) حکومت ایران را متهم کرد که برخی از ارتباطات داخلی این ستاد را «هک» کرده است.

آگهی

بیانیه ستاد انتخاباتی جمهوری‌خواهان اندکی پس از آن منتشر شد که پایگاه خبری «پولیتیکو» گزارش داد در ماه ژوئیه ایمیل‌هایی حاوی «اسناد معتبری از داخل ستاد دونالد ترامپ» را از یک منبع ناشناس دریافت کرده است.

از جمله این مدارک، گزارشی در مورد «آسیب‌پذیری‌های احتمالی» جی دی ونس معاون آقای ترامپ بوده است.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، در بیانیه‌ای گفت: «این اسناد به‌طور غیرقانونی از منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده به‌دست آمده‌اند تا در انتخابات ۲۰۲۴ مداخله کرده و در روند دموکراسی ما هرج‌ومرج به بار بیاورند.»

آقای چونگ اضافه کرد: «ایرانی‌ها می‌دانند که رئیس‌جمهور ترامپ، مانند چهار سال اول حضورش در کاخ سفید، حکومت تروریستی‌شان را متوقف خواهد کرد.»

پیش از این کارشناسان مایکروسافت در روز جمعه اعلام کرده بودند که هکرهای مرتبط با حکومت ایران در ماه ژوئن کوشش کرده‌اند تا به حساب یک «مقام عالی‌رتبه» در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نفوذ کنند.

اواخر روز شنبه، دونالد ترامپ در حساب خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» گفت این شرکت به تازگی به ستاد انتخاباتی آن‌ها اطلاع داده که ایران یکی از وب‌سایت‌های انتخاباتی‌شان را هک کرده است.

آقای ترامپ در این قضیه ایران را مقصر دانسته و افزوده است که آن‌ها در جریان این هک «تنها قادر به دریافت اطلاعات عمومی بوده‌اند.»

بر اساس گزارش منتشره از سوی مایکروسافت، «یک گروه تحت مدیریت واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک ایمیل ایمیل فیشینگ هدفمند به یکی از مقامات عالی‌رتبه ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری ارسال کرده» و «یک گروه دیگر، آن هم مرتبط با سپاه، یک حساب کاربری با دسترسی محدود را در یک شهر آمریکا به خطر انداخته است.»

دونالد ترامپ و جی‌ دی ونس معاون اول
دونالد ترامپ و جی‌ دی ونس معاون اول عکس: آسوشیتد پرس

مایکروسافت در ادامه گفته است که هکرهای وابسته به دولت ایران سعی کرده‌اند یک حساب کاربری متعلق به یک «مشاور سیاسی سابق» را تصرف کرده و از آن برای هدف قرار دادن ستاد تبلیغات استفاده کنند.

سخنگوی مایکروسافت پس از انتشار این گزارش از ذکر نام مقامات مورد نظر یا ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

در واکنش به این ادعاها نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با رد اعتبار گزارش‌ها درباره هک ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد: «حکومت ایران نه قصدی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دارد و نه دارای انگیزه‌ای در این خصوص است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل همچنین اضافه کرده است که قابلیت‌های سایبری ایران «دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه است» و «هیچ برنامه‌ای» برای انجام حملات سایبری ندارد.

در ماه ژوئیه مقامات اطلاعاتی ایالات متحده از یک توطئه ترور علیه دونالد ترامپ از سوی ایران خبر داده بودند. اتهامی که تهران آن را رد کرده بود.

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا پیش‌تر در یک جلسه توجیهی به خبرنگاران گفته بود که مطابق ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی این کشور، تهران و مسکو ترجیح‌های خود درمورد ریاست‌جمهوری آمریکا را مانند دوره‌های گذشته حفظ کرده‌اند.

آگهی

به گفته او عوامل ایرانی تلاش خواهند کرد تا به جمهوری‌خواهان ضربه بزنند، در حالی که روسیه تلاش‌هایی را برای لکه‌دار کردن دموکرات‌ها در دستور کار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رویترز: هکرهای حمله‌کننده به کارزار تبلیغاتی ترامپ وابسته به سپاه پاسداران بودند

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

هکرهای «مرتبط با ایران» با هوش مصنوعی به شبکه‌های تلویزیونی در امارات، بریتانیا و کانادا حمله کردند