Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

جنگ اسرائیل و حماس؛ اولین گروه از ساکنان مبتلا به سرطان غزه به مصر منتقل شدند

Palestinian parents say goodbye to their sick son before leaving the Gaza Strip to get treatment abroad through the Kerem Shalom crossing
Palestinian parents say goodbye to their sick son before leaving the Gaza Strip to get treatment abroad through the Kerem Shalom crossing Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا بر اعلام یک منبع پزشکی از بیمارستان العریش در سینای مصر، یک گروه از ساکنان مبتلا به سرطان در منطقه محصور شدۀ غزه از طریق گذرگاه «کرم شالوم» اسرائیل به مصر منتقل شدند.

آگهی

او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه افزود که این اقدامی بی‌سابقه از زمان آغاز جنگ اخیر اسرائیل و حماس محسوب می‌شود.

به گفته این منبع، در مجموع ۲۱ بیمار از طریق این گذرگاه اسرائیلی به مصر منتقل شدند که «اولین تخلیه» از زمان بسته شدن گذرگاه رفح در اوایل ماه مه پس از آغاز حملات اسرائیل به این منطقه از جنوب غزه محسوب می‌شود.

از آن زمان، مصر و اسرائیل یکدیگر را مسئول بسته شدن گذرگاه رفح می‌دانند و مقامات مصری نیز از اداره این گذرگاه با هماهنگی طرف اسرائیلی خودداری می‌کنند و همکاری با مقامات بین‌المللی و فلسطینی را ترجیح می‌دهند.

بسته شدن این گذرگاه باعث شد کمک‌های بین‌المللی نیز به مقدار ناکافی از گذرگاه «کرم شالوم» که نه چندان دور از رفح قرار دارد، وارد منطقه جنگ‌زده غزه شود.

به این ترتیب در حال حاضر «کرم شالوم» تنها گذرگاه برای ورود کمک‌ها به سرزمین‌های تحت محاصره و در معرض خطر قحطی فلسطینی است.

به گفته سازمان ملل، روزانه باید ۵۰۰ کامیون وارد این منطقه شوند تا نیازهای عظیم ساکنان را برآورده کنند.

نیروهای امداد آمریکایی که از این باریکه برگشته‌اند، می‌گویند در معدود بیمارستان‌های باقی مانده در غزه، بسیاری از بیمارانی که از حملات اسرائیل جان سالم به در برده‌اند، به دلیل نبود امکانات پزشکی اولیه مانند ماسک و دستکش و صابون، یا به حال خود رها شده یا بر اثر عفونت جان خود را از دست داده‌اند.

مونیکا جانستون، یکی از این امدادگران است که می‌گوید مجبور شده‌اند درمان سوختگی یک پسربچه را به نفع بیمارانی که شانس بیشتری برای زنده ماندن داشتند، رها کنند. او می‌افزاید که دو روز بعد، کرم‌هایی در زخم‌های کودک پیدا شده و سپس او جان سپرده است. آنها کودک را در حالی دفن کردند که بدنش کاملا به عفونت آلوده شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده نفر از اعضای خانواده رهبر حماس از جمله خواهرش در حمله هوایی اسرائیل به غزه کشته شدند

حملات هوایی به غزه؛ فلسطینی‌ها: مدیر اورژانس کشته شد؛ اسرائیل: فرمانده ارشد حماس را هدف قرار دادیم

کودکان فلسطینی مجروح غزه در شهرک بشردوستی امارات دوباره طعم زندگی عادی را می‌چشند