Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

کودکان فلسطینی مجروح غزه در شهرک بشردوستی امارات دوباره طعم زندگی عادی را می‌چشند

کودکان مجروح فلسطینی در شهرک بشردوستی در امارات
کودکان مجروح فلسطینی در شهرک بشردوستی در امارات Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AP
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ کودک مجروح و بیمار سرطانی به همراه اعضایی از خانواده‌هایشان در شهرک بشردوستی امارات متحده عربی زندگی می‌کنند. به گفته مقامات امارات، در میان آنها بیش از ۵۰۰ کودک مجروح دیده می‌شود.

آگهی

کودکان فلسطینی که در جنگ کنونی غزه زخمی و به امارات متحده عربی منتقل شده‌اند تلاش می‌کنند دوباره به زندگی عادی بازگردند. بعضی از این کودکان هفت ماه است که با چند تن از اعضای خانواده‌شان در «شهرک بین‌المللی بشردوستی» امارات به سر می‌برند.

کادر درمان تلاش می‌کنند شرایط زندگی عادی را برای این کودکان فراهم کنند و به طور مثال کمک می‌کنند که آنها تا حد امکان برنامه درسی را در کلاس‌های ویژه دنبال کنند.

اما خیلی طول کشید تا کودکان و خانواده‌هاشان به این مرحله برسند. دکتر سماح سعید، که پروژه سلامت روان را در شهرک بین‌المللی بشردوستی امارات هدایت می‌کند، در این‌ باره توضیح می‌دهد: «بیشتر آنها در ابتدا مقاوم بودند، اما ما به عنوان بخشی از یک فرآیند مشاوره به سراغ آنها می‌رفتیم و سعی می‌کردیم آنها را متقاعد کنیم که این کار برایشان مفید است. در روند بهبودی... اگر قربانی جنگ یا مجروح باشند، هنگام گذاشتن پروتز دست و پا، نیاز به کمک روانی وجود دارد.»

بیماران پس از ورود به امارات غربالگری و از نظر سلامت روانی ارزیابی می‌شوند. پزشکان به دنبال علائم اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات افسردگی و مواردی از این دست هستند. اما سعید می‌گوید که این موضوع چالش برانگیز است زیرا آنها سابقه روانشناختی خود و این که آیا قبلاً درمان می‌شدند یا دارویی مصرف می‌کرده‌اند را نمی‌دانند. او می‌گوید چالش‌برانگیزترین جنبه کارش، همراهی با قربانیان جنگی است که ممکن است در نهایت به آن محیط بازگردند.

بیمارستان شهرک بشردوستی امارات علاوه بر خدماتی مانند انکولوژی، اطفال و دندانپزشکی، درمان بیماری‌های مزمن و حاد را نیز ارائه می‌کند. آنها همچنین با ده بیمارستان در پایتخت امارات همکاری می کنند و بیماران را در صورت لزوم برای درمان به این بیمارستان‌ها می‌فرستند.

قرار بود هزار کودک مجروح جنگ و هزار بیمار سرطانی به امارات منتقل شوند.نخستین بیماران و خانواده‌هایشان یک ماه پس از شروع جنگ رسیدند و هواپیماها همچنان تعداد بیشتری مجروح و بیمار را از طریق به امارات می‌رسانند.

به این ترتیب، در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ کودک مجروح و بیمار سرطانی به همراه اعضایی از خانواده‌هایشان در شهرک بشردوستی زندگی می‌کنند. به گفته مقامات امارات، در میان آنها بیش از ۵۰۰ کودک مجروح دیده می‌شود. منطقه‌ای از شهرک با ظرفیت ۱۲ هزار نفر هم‌اکنون به طور به آوارگان فلسطینی و اسکان مردم غزه اختصاص داده شده است.

اگرچه انتظار می‌رود بیماران و اعضای خانواده‌شان پس از پایان درمان به غزه بازگردند، مبارک القحطانی، سخنگوی رسمی شهرک بشردوستی امارات می‌گوید که آنها می‌توانند تا زمان ایمن‌شدن بازگشت به خانه در امارات بمانند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحولات ایران و جهان؛ نتانیاهو از «توقف» قریب الوقوع عملیات اسرائیل در غزه خبر داد

رهبر حماس: پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس غزه مطابق اصول طرح آمریکاست

شلیک اسرائيل به مردم نیازمند غذا در نوار غزه؛ «۸۰ درصد مجروحین مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند»