Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

جنگ اوکراین؛ بمب‌های هدایت شونده روسیه در خارکیف ۳ نفر را کشتند و ۵۲ نفر را زخمی کردند

حمله به ساختمانی در شهر خارکیف اوکراین
حمله به ساختمانی در شهر خارکیف اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بمب‌های هدایت شونده روسیه به یک ساختمان ۵ طبقه در خارکیف آسیب رساندند که به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۵۲ نفر دیگر انجامید.

آگهی

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که بخش‌هایی از یک آپارتمان ۵ طبقه ویران شده و شیشه‌های آن شکسته و بالکن‌ها تخریب شده‌اند. ضمن اینکه آوار در دهانه‌ای روی زمین پراکنده شده‌اند. بر اساس گزارش مقام‌های اوکراینی در این حمله سه کودک نیز زخمی شده‌اند و حال چهار نفر از از مجروحان هم وخیم است.

ولودیمیر زلنسکی، رئيس جمهور اوکراین در واکنش به این حمله در کانال تلگرام خود نوشت: «این ترورهای روسیه از طریق بمب‌های هدایت شونده باید متوقف شوند و ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما به تصمیمات قوی شرکای خود نیاز داریم تا بتوانیم تروریست‌های روسیه و هوانوردی نظامی روسیه را در همان جایی که هستند متوقف کنیم.»

منظور رئيس جمهور اوکراین این است که کشورهای غربی به کی‌یف اجازه دهند پایگاه‌های نظامی روسیه در خاک آن کشور را مورد هدف قرار دهند. اتفاقی که همه متحدین غربی با آن موافق نیستند و نگرانند دست زدن به چنین کاری ممکن است به گسترده‌تر شدن آتش جنگ و اقدام احتمالی غیرقابل پیش‌بینی روسیه بینجامد.

زلنسکی همچنین در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت که نیروهای روسیه تنها در ماه ژوئن از بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بمب هدایت شونده برای زدن اهداف اوکراینی استفاده کرده‌اند که حدود ۷۰۰ بمب آن به سمت خارکیف پرتاب شده‌است.

او همچنین گفت که پس از تصویب کنگره آمریکا مبنی بر تخصیص بسته کمک‌های نظامی، حملات روسیه به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

اوکراین و ایالات متحده در ماه جاری یک توافقنامه امنیتی دوجانبه ۱۰ ساله امضا کردند که هدف آن تقویت دفاع اوکراین در برابر روسیه و نزدیکتر کردن اوکراین به عضویت در ناتو است.

روسیه به طور فزاینده‌ای بر بمب‌های هدایت شونده نسبتا ارزان قیمت تکیه کرده که از راه دور پرتاب می شوند و خطرات کمتری را برای نیروهای این کشور به همراه دارند.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله و به آرامی در منطقه دونتسک در شرق پیشروی کرد و از زمان تصرف شهر صنعتی کلیدی آودیوکا در بیش از سه ماه پیش، یک رشته روستا را تصرف کرده است. این کشور ماه گذشته یک حمله به شمال خارکیف آغاز کرد و تلاش دارد بیشتر در عمق اوکراین پیشروی کند. زلنسکی اما می‌گوید اوضاع در آنجا تثبیت شده است.

خارکیف حدود ۳۰ کیلومتر از مرز روسیه فاصله دارد. این شهر حدودا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در طول نزدیک به ۲۸ ماه جنگ بارها هدف حملات روسیه قرار گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مسکو هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان را رد می کند اما هزاران نفر در این جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات سربازان همجنس‌گرای اوکراینی در مرکز کی‌یف؛ مخالفان در پاسخ، تجمع اعتراضی برگزار کردند

مأموریت دشوار در سوئیس برای فشار بر روسیه؛ آیا رهبران با پیشنهادهای اوکراین همراهی می‌کنند؟

پوتین شرایط جدید روسیه را برای صلح با اوکراین اعلام کرد؛ کی‌یف پیشنهاد مسکو را رد کرد