Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

تظاهرات سربازان همجنس‌گرای اوکراینی در مرکز کی‌یف؛ مخالفان در پاسخ، تجمع اعتراضی برگزار کردند

تظاهرات دگرباشان جنسی در اوکراین
تظاهرات دگرباشان جنسی در اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چند صد نیروی نظامی اوکراینی همجنسگرا و حامیانشان روز یکشنبه در یک راهپیمایی در مرکز کی‌یف گرد هم آمدند و خواستار حقوق بیشتر و برجسته کردن خدمات آنها به کشورشان در جنگ با روسیه شدند.

آگهی

این نیروهای نظامی که بسیاری از آنها وصله‌های رنگین کمان و تکشاخ بر روی لباس‌های خود داشتند از دولت خواستند بیش از قبل حقوق آنها را به رسمیت بشناسد. این رویداد که همزمان با رژه‌های افتخار دگرباشان جنسی در سراسر دنیا برگزار شد همراه با حفاظت شدید از سوی نیروهای انتظامی بود.

همجنس‌گرایان در اوکراین معتقدند نقش اعضای این جامعه در ارتش می‌تواند به عاملی برای تغییر نگرش عمومی جامعه محافظه‌کار اوکراین نسبت به روابط آنها تبدیل شود.

دیمیتری پاولوف، سرباز ارتشی که برای راه رفتن از عصا استفاده می‌کند، به آسوشیتدپرس می‌گوید: «ما افراد عادی هستیم که به طور مساوی با سایرین مبارزه می‌کنیم، اما از حقوقی که دیگران دارند محروم هستیم.»

فعالان حاضر در این رژه به دنبال اصلاحات قانونی هستند تا به افرادی که در روابط خود در شراکت با همجنس‌گرایان هستند اجازه دهند برای سربازان مجروح تصمیمات پزشکی بگیرند و قربانیان جنگی را دفن کنند.

آنها استدلال می‌کنند که بهبود حقوق همجنسگرایان تمایز بیشتری بین اوکراین و روسیه ایجاد می‌کند، کشوری که در آن که حقوق همجنسگرایان به شدت محدود است. کارکنان سفارت آمریکا و چند سفارتخانه اروپایی در این راهپیمایی افتخار شرکت کردند.

برگزارکنندگان در سازماندهی این راهپیمایی با مشکلاتی روبرو شده بودند. مقامات شهر با درخواست اجازه برگزاری آن در ایستگاه مترو مخالفت کردند و یکی از شاخه‌های اصلی کلیسای ارتدکس اوکراین آن را محکوم کرد. این کلیسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام بخشی از یک جنبش سیاسی رادیکال چپ‌گرا است و با هدف تحمیل یک ایدئولوژی سیاسی و همچنین با هدف تخریب نهاد خانواده و تضعیف جامعه اوکراین در شرایط جنگ و دفع تجاوز روسیه انجام می‌شود.»

پلیس برای دور نگه داشتن راهپیمایان از یک اعتراض متقابل، در مرکز کی‌یف حصارهایی ایجاد کرد و معترضان را در پایان رویداد به یک ایستگاه مرکزی مترو هدایت کرد.

معترضان در تظاهرات متقابل، که برخی از آنها ماسک زده بودند و پلاکاردهای ضد همجنسگرا حمل می‌کردند، به سمت یادبود سربازان کشته‌شده در مرکز شهر راهپیمایی کردند.

یک سرباز مجروح که برای فیزیوتراپی در کی‌یف به سر می‌برد، به آسوشیتدپرس می‌گوید: «من در اعتراض به این تجمع همجنس‌گرایان در راهپیمایی شرکت کرده‌ام. چنین مسائل تفرقه‌برانگیز اجتماعی نباید در طول جنگ مطرح شوند.»

این سرباز که درخواست کرد با نام مستعار «آرچی» شناخته شود، گفت: «من آمدم چون فکر می‌کنم زمان مناسبی برای (فعالیت) LGBT نیست. به جای این کارها ما باید کشورمان را تقویت کنیم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم شرکت کنندگان در راهپیمایی همجنسگرایان و هم معترضان از این فرصت استفاده کردند تا خواستار کمک کشورهای خارجی به اوکراین در جنگ با روسیه شوند و شعار «اکنون اوکراین را مسلح کنید» سر دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مأموریت دشوار در سوئیس برای فشار بر روسیه؛ آیا رهبران با پیشنهادهای اوکراین همراهی می‌کنند؟

توافق «اصولی» برای آغاز مذاکرات پیوستن اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا؛ آیا مجارستان مانع می‌شود؟

پوتین شرایط جدید روسیه را برای صلح با اوکراین اعلام کرد؛ کی‌یف پیشنهاد مسکو را رد کرد