Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
Find Us
آگهی

در پی حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین؛ کی‌یف خاموشی اضطراری برق در سراسر کشور اعمال کرد

تاسیسات انرژی اوکراین
تاسیسات انرژی اوکراین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین پس از حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور، خاموشی اضطراری برق را در سراسر کشور اعمال کرد.

آگهی

به دنبال حمله پهپادی و موشکی روز شنبه روسیه به اهداف انرژی اوکراین که حداقل ۱۹ نفر را هم زخمی کرد، کی‌یف خاموشی‌های سراسری در همه مناطق کشور به جز سه منطقه را اعمال کرد. شرکت دولتی مدیریت شبکه برق اوکراین، «اوكرنرژی»، اعلام کرد که این خاموشی‌ها هم مصرف کنندگان صنعتی و هم خانگی را تحت تاثیر قرار داده است.

حملات روسیه به شبکه برق اوکراین در هفته‌های اخیر باعث شده که دولت خاموشی‌های سراسری را به صورت گردشی اعمال کند.

بدون دفاع هوایی کافی برای مقابله با چنین حملاتی و تعمیر آسیب‌های وارد شده، ممکن است کمبود انرژی در اواخر تابستان و همچنین در سرمای زمستان تشدید شود.

از جمله حملات قابل توجه اخیر، مواردی است که در ماه آوریل به بزرگترین نیروگاه حرارتی کی‌یف آسیب رساند. ضمن اینکه حمله گسترده در ۸ مه به تأسیسات تولید و انتقال برق اوکراین از دیگر مواردی بود که آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های انرژی این کشور وارد کرد.

آخرین تحولات جبهه نبرد

به دنبال حمله روز شنبه، نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی هر ۲۵ پهپاد پرتاب شده در طول شب را سرنگون کرده است. در همین حال، مسکو روز یکشنبه ادعا کرد که کنترل روستای اومانسکه در منطقه دونتسک که بخشی از آن تحت اشغال روسیه است را به دست گرفته است.

حمله جدید روسیه در شمال بر روی منطقه خارکیف متمرکز شده ، اما به نظر می رسد شامل آزمایش توان دفاعی اوکراین در دونتسک در جنوب و همچنین انجام حملات در مناطق شمالی نیز باشد.

ویچسلاو گلدکوف، فرماندار منطقه بلگورود در مرز اوکراین، روز یکشنبه اعلام کرد که در گلوله باران شهر شِبِکینو در این منطقه، ۶ نفر زخمی شدند.

آخرین تحرکات دیپلماتیک

در همین حال پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی شانگهای لا در سنگاپور، چین را به کمک به روسیه برای تضعیف اجلاس صلح بین المللی آینده که قرار است اواخر این ماه در سوئیس برگزار شود، متهم کرده بود.

او همچنین در این خصوص افزود: «روسیه با استفاده از نفوذ چین در منطقه، با استفاده از دیپلمات‌های چینی، همه کارها را برای مختل کردن نشست صلح انجام می دهد. این تاسف بار است که کشوری به این بزرگی، مستقل و قدرتمند مانند چین به ابزاری در دستان پوتین تبدیل شده است.»

زلنسکی گفت که بیش از ۱۰۰ کشور تأیید کرده‌اند که در این نشست که از ۱۵ ژوئن در یک استراحتگاه در نزدیکی دریاچه لوسرن در مرکز سوئیس برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

همچنین در روز یکشنبه، جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تایید کرد که جو بایدن، موافقت کرده که به اوکراین اجازه دهد از برخی سلاح‌های ارائه‌شده توسط آمریکا برای حمله به داخل روسیه استفاده کند. اتفاقی که می‌تواند معادلات جنگ را تغییر دهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیشتر روسیه به کشورهای غربی هشدار داده بود که انجام چنین کاری تبعات گسترده‌ای را برای اوکراین و همچنین متحدین غربی‌اش خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحول سیاست غرب در قبال جنگ اوکراین؛آیا کی‌یف با تسلیحات آمریکایی و اروپایی به خاک روسیه حمله می‌کند؟

تلاش پکن برای تبدیل شدن به میانجی‌گر؛ لاوروف: چین می‌تواند کنفرانس صلح درباره جنگ اوکراین برگزار کند

ماکرون: اوکراین باید اجازه داشته باشد اهدافی را در خاک روسیه هدف قرار دهد