Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

کشتی بادبانی قرن ۱۹ مشعل المپیک را از یونان به فرانسه می‌رساند

کشتی باستانی و سه‌دکله«بلم» که مشعل المپیک را از یونان راهی فرانسه کرد
کشتی باستانی و سه‌دکله«بلم» که مشعل المپیک را از یونان راهی فرانسه کرد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز شنبه با یک کشتی بادبانی سه دکله که قدمتی بیش از بازی‌های المپیک دارد از یونان به سمت فرانسه حرکت کرد.

آگهی

کشتی ۱۲۷ ساله «بلم» که محموله گرانبهایی را با خود حمل می‌کند به مدت ۱۲ روز در مسیر آب‌های مدیترانه به سفر خود ادامه می‌دهد و در نهایت پس از طی کردن مسافتی ۲ هزار کیلومتری، روز هشتم ماه مه در بندر مارسی، واقع در جنوب فرانسه پهلو خواهد گرفت.

مشعل المپیک سپس در سراسر فرانسه، از جمله قلمروهای فرادریایی فرانسه سفر خواهد کرد و در نهایت در روز ۲۶ ژوئیه، زمان برپایی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، وارد محل برگزاری بازی‌ها خواهد شد.

این مشعل روز جمعه به طور رسمی در ورزشگاه پاناتینایکو، مکانی که میزبان نخستین دوره بازی‌های المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ بود، به برگزارکنندگان فرانسوی تحویل داده شد.

یوانیس فونتولیس، ملی‌پوش تیم واترپلو یونانی، آخرین نفر در زنجیره طولانی مشعل‌داران بود که از شعله مشعل برای روشن کردن دهانه مشعلی ثابت در ورزشگاه پاناتینایکو استفاده کرد.

یوانیس فونتولیس، ملی‌پوش تیم واترپلو یونان در حال روشن کردن دیگ مشعل ورزشگاه پاناتینایکو
یوانیس فونتولیس، ملی‌پوش تیم واترپلو یونان در حال روشن کردن دیگ مشعل ورزشگاه پاناتینایکوPetros Giannakouris/Copyright 2024 The AP. All rights reserved

مشعلی که در طول بازی‌های المپیک باید روشن بماند سپس به تونی استانگه، رئیس کمیته برگزار کننده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل داده شد.

این مشعل یازده روز پیش در المپیا، محل برگزاری بازی‌های باستانی یونان واقع در جنوب این کشور طی مراسمی رسمی روشن شده بود.

بازی‌های المپیک باستان از حدود ۷۷۶ قبل از میلاد مسیح تا ۳۹۳ بعد از میلاد، به مدت بیش از ۱۰۰۰ سال در المپیا برگزار می‌شد.

یورونیوز فارسی را در ایکس دنبال کنید

گروهی از ورزشکاران مشعل را از ورزشگاه باستانی المپیا حمل و پس از طی مسافتی بیش از ۵ هزار کیلومتری در سراسر یونان، آن را روز ۲۶ آوریل به سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک پاریس در شهر آتن تحویل دادند.

نخستن حمل کننده پس از مراسم روشن‌شدن مشعل، استفانوس دوسکوس، قایقران یونانی بود که سال ۲۰۲۱ در توکیو موفق به کسب مدال طلا شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در آستانه بازی‌های المپیک، پلیس فرانسه پناهجویانی را که مقابل تالار شهر پاریس می‌خوابیدند بیرون کرد

کشتی‌گیر ایرانی در چند قدمی المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ از پناهندگی در ایتالیا تا تمرین و آشپزی

رایانه و کارت‌های حافظه حاوی طرح‌های ایمن‌سازی بازی‌های المپیک پاریس به سرقت رفت