انتخابات هند؛ بزرگترین رای گیری جهان تحت تدابیر امنیتی آغاز شد

یک زن در اولین دور رای گیری انتخابات ملی هند در حوزه انتخابیه بیشنوپور در حومه ایمفال، مانیپور، هند، جمعه ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ رای خود را به صندوق انداخت.
یک زن در اولین دور رای گیری انتخابات ملی هند در حوزه انتخابیه بیشنوپور در حومه ایمفال، مانیپور، هند، جمعه ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ رای خود را به صندوق انداخت. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات سراسری هند روز جمعه تحت تدابیر امنیتی آغاز شد. این بزرگترین انتخابات جهان تا به امروز است و پیش‌بینی می‌شود ناسیونالیست‌های هندو حاکم، برای سومین بار متوالی قدرت را به دست آورند.

آگهی

نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که حزب بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و متحدانش از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند.

احزاب اپوزیسیون معتقدند با ماندن آقای مودی در قدرت، حقوق بشر در کشور هند ضعیف خواهد شد و شهروندان هندی بسیاری از آزادی‌های خود را از دست خواهند داد. به همین منظور حزب کنگره ملی هند یکی از بزرگترین احزاب مخالف دولت با بیش از بیست حزب دیگر ائتلافی تشکیل دادند.

اگرچه تا پیش از این بین احزاب مخالف چنددستگی زیادی وجود داشت، اما آن‌ها درنهایت در اقدامی نادر متحد شدند و ائتلاف اتحاد فراگیر توسعه ملی هند (INDIA) را با هدف کنار زدن آقای مودی از قدرت تشکیل دادند.

این انتخابات طی شش هفته بین ۱۹ آوریل و ۱ ژوئن برگزار می‌شود و حدود ۹۶۸ میلیون نفر در سراسر هند واجد شرایط رای دادن در آن هستند.

راهول گاندی، رهبر حزب مخالف «کنگره ملی هند» مدعی است که دولت برای اطمینان از پیروزی آقای مودی، در حال سرکوب اپوزیسیون است.

آقای گاندی گفت: «همه حساب‌های بانکی ما مسدود شده است، ما نمی‌توانیم کار تبلیغاتی انجام دهیم، این کار دو ماه قبل از انتخابات شروع شده است.»

حزب بهاراتیا جاناتا و متحدانش در سال ۲۰۱۹ موفق شدند ۳۰۳ کرسی از مجموع ۵۴۳ کرسی مجلس عوام را به دست آوردند. نخست‌وزیر هند امیدوار است پس از این انتخابات ۴۴ روزه که نتایج نهایی آن تا ۴ ژوئن اعلام می‌‌شود، بیش از ۴۰۰ کرسی به دست آورد.

اولین و بزرگترین مرحله این رای گیری در روز جمعه ۱۶۶ میلیون رای دهنده در ۱۰۲ حوزه انتخابیه در ۲۱ ایالت و منطقه را پوشش می‌دهد.

۲۰ هزار سرباز روز جمعه هنگام رای گیری در ایالت مانیپور در شمال شرق هند به این منطقه اعزام شدند، جایی که سال گذشته طی یک درگیری قومی ۲۲۰ نفر جان خود را از دست دادند، ده‌ها زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و ۵ هزار خانه در آتش سوختند.

هفتاد هزار سرباز دیگر نیز در کشمیر مستقر شدند تا اولین انتخابات این ایالت پس از لغو امتیازات نیمه خودمختاری آن برگزار شود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

پس از کشتن ۲۹ شورشی مائوئیست توسط نیروهای امنیتی، در برخی مناطق مانند ایالت مرکزی چاتیسگر، مقامات هند احتمال می‌دهند که این شورشیان هنگام برگزاری انتخابات، دست به عملیات‌ خشونت آمیزی بزنند.

به همین منظور امروز مقامات نظامی از هواپیماهای بدون سرنشین برای ردیابی جنبش شورشیان در حین گشت‌زنی در مناطق رای گیری استفاده کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

راستگرایان رومانی برای انتخابات پارلمان اروپا جبهه متحد تشکیل دادند

انتخابات ریاست جمهوری در مقدونیه شمالی؛ فرصتی برای جلب نظر رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمانی