از پول نقد تا زندان جریمه والدینی که به خاطر رفتن به سفر فرزندانشان را از مدرسه خارج می‌کنند

عکس تزینی
عکس تزینی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براساس قوانین برخی از کشورهای اروپایی، والدین در صورت غیبت غیر موجه فرزندانشان از مدرسه جریمه می‌شوند. اما برخی از خانواده‌ها حاضرند برای کاهش هزینه‌ها این جریمه را بپردازند و هنگام باز بودن مدارس به سفر بروند.

آگهی

بریتانیا اعلام کرده است که امسال جریمه غیبت غیر موجه دانش‌آموزان از مدرسه را افزایش می‌دهد. در حال حاضر والدین در بریتانیا در صورت غیبت غیرموجه فرزندانشان از مدرسه بین ۶۰ پوند (۶۸ یورو) تا دوهزارو پانصد پوند (۲۸۴۶ یورو) جریمه می‌شوند.

هزینه‌ سفر هنگام باز بودن مدارس چقدر ارزان‌تر است؟

روزنامه ایندیپندنت، ماه فوریه در گزارشی نوشت که هزینه سفر یک خانواده چهار نفره از لندن به ژنو به مدت یک هفته در فصل تعطیلات ۱۶ برابر بیشتر از زمانی است که مدارس باز هستند. البته این اختلاف برای برخی از مقاصد گردشگری کمتر است.

در حال حاضر پروازهای رفت و برگشت از لندن به مینورکای اسپانیا در ابتدای ماه ژوییه حدود ۱۲۰ پوند (۱۴۰ یورو) هزینه دارد اما هزینه همین پروازها برای سه هفته بعد، زمانی که مدارس بریتانیا در تعطیلات تابستانی می‌شوند ۱۴۳ پوند (۱۶۷ یورو) هستند.

آیا دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس اتریش غیبت کنند؟

رفتن به مدرسه در کشور اتریش، بین سنین ۶ تا ۱۵ سال اجباری است. اگر دانش‌آموزی سه روز متوالی غیبت غیر مجاز داشته باشد و مسئولان مدرسه آن را به مقامات گزارش دهند ممکن است والدین آن دانش آموز بین ۱۱۰ تا ۴۰۰ یورو جریمه و یا حتی تا دو هفته به زندان محکوم شوند. طبق قوانین این کشور، بیش از سه غیبت غیر موجه ممکن است به عنوان تخلف اداری طبقه بندی شود.

قوانین در مدارس فرانسه چگونه است؟

رفتن به مدرسه و مراکز آموزشی در فرانسه از سن ۳ تا ۱۶ سالگی اجباری است. بر اساس مقررات فرانسه، در برخی موارد دانش‌آموزان می‌توانند به دلیل سفر با والدینشان از مدرسه غیبت کنند اما اگر والدین نتوانند غیبت فرزند خود را توجیه کنند یا دلیل قانع‌ کننده‌ای برای آن نداشته باشند، ۱۳۵ یورو جریمه خواهند شد. اگر غیبت‌‌ دانش‌آموزان تحصیل و آموزش آن‌ها را به خطر بیندازد، ممکن است والدینشان تا دو سال حبس و تا سقف ۳۰ هزار یورو جریمه شوند.

قوانین مدارس در آلمان چه می‌گویند؟

رفتن به مدرسه در آلمان از سن ۶ تا ۱۶ سالگی اجباری است. اگر والدین بدون اجازه از مدیر مدرسه فرزندانشان را از مدرسه خارج کنند، جریمه خواهند شد. اگر این عمل چند بار از سوی والدینی تکرار شود می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد.

جریمه‌ خروج غیر مجاز دانش‌آموزان از مدرسه در ایالت‌های مختلف، متفاوت است، به عنوان مثال این جرمه در برمن ۳۵ یورو و در برلین می‌تواند به دوهزار و پانصد یورو نیز برسد.

پلیس آلمان هنگام باز بودن مدارس، در فرودگاه‌های این کشور خانواده‌هایی را که با فرزندانشان در حال سفر هستند را بازرسی و با مدارس این دانش‌آموزان ارتباط برقرار می‌کند تا مطمئن شود که والدینشان از مدرسه اجازه گرفته‌اند.

والدین دانش‌آموزان در آلمان می‌توانند برای غیبت فرزندانشان از مدرسه درخواست دهند که به صورت موردی ارزیابی می‌شود.

آیا دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس مجارستان غیبت کنند؟

رفتن به مدرسه در مجارستان، از سن ۳ تا ۱۶ سالگی اجباری است. در مجارستان قوانین غیبت کردن کمی متفاوت است. سال تحصیلی به دو قسمت تقسیم می‌شود و در هر نیمه والدین می‌توانند فرزندان خود را تا پنج روز بدون ارائه دلیل از مدرسه خارج کنند. با این حال، آنها ابتدا باید از مدرسه اجازه بگیرند.

قوانین خارج کردن کودکان از مدرسه در ایتالیا چیست؟

رفتن به مدرسه در ایتالیا از سن ۶ تا ۱۶ سالگی اجباری است. والدینی که فرزندان خود را از مدرسه ابتدایی خارج می‌کنند ممکن است تا ۳۰ یورو جریمه شوند.

به طور کلی والدین در ایتالیا نمی‌توانند فرزندانشان را در طول ترم از مدرسه خارج کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

قوانین در مدارس هلند چگونه است؟

رفتن به مدرسه در هلند، از سن ۵ تا ۱۶ سالگی اجباری است. غیبت غیر مجاز از مدرسه می‌تواند ۱۰۰ یورو در روز جریمه داشته باشد. اگر دانش‌آموزی به مدت دو هفته به مدرسه نرود والدین او ۹۰۰ یورو جریمه می‌شوند.

قوانین مدارس در نروژ چه می‌گویند؟

رفتن به مدرسه در نروژ از سن ۶ تا ۱۶ سالگی اجباری است. اگر نرفتن به مدرسه به نفع تحصیل دانش آموز باشد مدیر مدرسه می‌تواند تا دو هفته به او مرخصی بدهد.

اما والدینی که فرزندان خود را بدون کسب اجازه از مدرسه خارج می‌کنند جریمه می‌شوند. با این حال، این موارد معمولاً زمانی دنبال می‌شوند که دانش آموز به طور مکرر یا برای مدت طولانی به مدرسه نرود.

قوانین خارج کردن کودکان از مدرسه در اسپانیا چیست؟

رفتن به مدرسه در اسپانیا از ۳ تا ۱۶ سال اجباری است. غیبت غیر مجاز دانش آموزان از مدرسه می‌تواند برای والدینشان جریمه نقدی و حبس از سه تا شش ماه را به دنبال داشته باشد.

جریمه غیبت از مدرسه در مناطق مختلف اسپانیا متفاوت است. این مبلغ در برخی مناطق ۱۵۰۰ یورو است، اما در مادرید می‌تواند به ۳۰ هزار یورو نیز برسد. با این حال، جریمه فقط در مواردی قابل پیگیری است که دانش آموز بیش از ۲۰ درصد از کلاس‌ها را در یک ماه غیبت کرده باشد.

آگهی

آیا دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس سوئد غیبت کنند؟

رفتن به مدرسه در سوئد، از سن ۶ تا ۱۶ سالگی اجباری است. براساس قوانین این کشور مدارس می‌توانند به دانش‌آموزان دبستانی برای «سفرهای خاص، جشن‌های خانوادگی یا مراسم مذهبی» مرخصی کوتاه مدت بدهند. غیبت‌ها دانش آموزان از مدرسه نباید از ۱۰ روز در هر سال تحصیلی تجاوز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

دست‌کم ۱۳ کشته در پی آتش‌سوزی در خوابگاه یک مدرسه ابتدایی در مرکز چین

مخالفان برپایی دوره آموزش جنسی به چند مدرسه در بلژیک حمله کردند