کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری: میلیون‌ها اروپایی توانایی مالی یک هفته تعطیلات را ندارند

چهار زن در تعطیلات تابستانی کنار ساحل
چهار زن در تعطیلات تابستانی کنار ساحل Copyright  (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)
نگارش از Mohsen Behzad Karimi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته بزرگترین اتحادیه کارگری اروپا بیش از ۳۸ میلیون شهروند اروپایی توانایی مالی یک هفته تعطیلات را ندارند.

آگهی

به گفته بزرگترین اتحادیه کارگری اروپا بیش از ۳۸ میلیون شهروند اروپایی توانایی مالی ندارند تا به یک هفته تعطیلات بروند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا (ای.تی.یو.سی) انجام شده در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۳۸ میلیون اروپایی یا به عبارتی ۸% جمعیت اروپا به دلیل عدم توانایی مالی از تعطیلات تابستانی صرف نظر کردند.

بنا بر مطالعه صورت گرفته، سه کشور رومانی، یونان و لیتوانی با عدم توانایی مالی ۴۰ درصد جمعیت‌شان، بیشترین تاثیر منفی را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که در سه کشور دانمارک، اتریش و فنلاند تنها ۷% جمعیت قادر نبوده‌اند به تعطیلات بروند. 

استر لینچ معاون دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا در این رابطه به یورونیوز گفت: « ما نیازمند بهبود شرایط کاری هستیم تا از زمستانی غمگین بپرهیزیم.»

 شاخصه‌های سنجش شرایط کاری و رفاه ‌کارگری در این مطالعه با مقیاس‌ها و داده‌های سالهای قبلی اروپایی مقایسه شده‌اند. هرچند کارگران اروپای غربی از بالاترین سطح ممکن رفاه حتی در مقایسه با آمریکای شمالی سود می‌برند، اما شرایط پیش رو نسبت به سالهای گذشته نگران کننده است.

برای مثال در بلژیک ۲۱ روز تعطیلات سالانه با حقوق کامل، پرداخت هزینه تردد در مسیر کار و منزل، بیمه تکمیلی سلامت، مزایای بیکاری، حداقل ۷ یورو در روز برای نهار و ۱۳ ماه حقوق، ابتدایی‌ترین مزایای کارگری است، حقوق و مزایایی که بر اساس میزان تورم افزایش می‌یابد. با این همه و با در نظر گرفتن استانداردهای رفاهی وضعیت کارگران بلژیکی نسبت به  گذشته بهتر نشده است.

 به گفته این سندیکا «نگرانی‌های زیادی در میان جامعه کارگری وجود دارد. نگرانی‌هایی نظیر کفاف حقوق در مقابل هزینه‌های ماهیانه، اجاره مسکن، سبد معیشت خانوار و حداقل‌های دیگری نظیر توان پرداخت سفر و تعطیلات تابستانی.»

« تاثیرات منفی این عدم توانایی نه تنها کارگران بلکه خانواده‌های آنها و جامعه‌ را تحت الشعاع قرار می‌دهد... آنچه اهمیت دارد درک این واقعیت است که کارگران تحت فشار زیادی قراردارند، فشارهایی که در جامعه و در نهایت در تصمیم‌گیری‌های سیاسی نمود پیدا می‌کند.»

در این رابطه یک شهروند بلژیکی بنام  اسماعیل در مصاحبه‌ای به یورونیوز گفت؛ برنامه‌ تعطیلات تابستانی او و خانواده‌اش در این تابستان به دلیل افزایش هزینه‌ها و کاهش نقدینگی‌اش منتفی شده است. وی افزود که استخر محله‌اش نزدیک‌ترین چیز به تعطیلات تابستانی است که او و خانواده‌اش این تابستان تجربه خواهند کرد.

وی گفت: «بودجه تعطیلات امسال‌ما مختصرتر است. هزینه‌های تعطیلات رو به افزایش است و من اگر بخواهم امسال به تعطیلات بروم باید حداقل ۵۰۰۰ یورو هزینه کنم.» در ادامه افزود؛ «قبلا هر سال به تعطیلات می‌رفتیم اما درچند سال اخیر برنامه طوری شده که فقط هر دو یا سه سال توان تعطیلات رفتن را داریم.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته کنفدراسیون اتحادیه سندیکاهای اروپا با ادامه افزایش قیمت‌ها به میزانی که شاهد هستیم شرایط برای شهروندان اروپایی  سخت‌تر خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ثبت تورم ۷۹ درصدی در ترکیه؛ افزایش ماهانه قیمت‌ها به پای رکورد ایران نرسید

افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در آمریکا؛ هر گالن برای نخستین بار به بالای پنج دلار رسید

رکوردشکنی تورم در اروپا؛ مصرف‌کنندگان در کدام کشور با بیشترین افزایش قیمت روبرو هستند؟