مخالفان برپایی دوره آموزش جنسی به چند مدرسه در بلژیک حمله کردند

عکس تزئینی از پلیس بلژیک
عکس تزئینی از پلیس بلژیک Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گنجاندن دوره آموزش جنسی در برنامه مدارس بلژیک از ابتدای سال تحصیلی جاری مخالفت‌ها و جدل‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

آگهی

دستگاه قضایی بلژیک روز چهارشنبه تحقیقاتی را در خصوص موارد گزارش شده آتش‌سوزی در تعدادی از مدارس این کشور آغاز کرد.

گفته می‌شود این آتش‌سوزی‌ها که تازه‌ترین موارد آن شامگاه سه‌شنبه در چهار موسسه تحصیلی این کشور روی داد، توسط مخالفان برگزاری دوره‌های آموزش جنسی در مدارس انجام شده است.

برپایی دوره‌های آموزش جنسی در مدارس پیش‌تر بحث‌ و جدل‌هایی را در رسانه‌ها و دیگر محافل عمومی بخش فرانسوی زبان بلژیک به راه انداخته بود.

ونسان فیاس، دادستان شارلوا، شهری در جنوب بلژیک که چهار مورد آتش‌سوزی اخیر در مدارس آن گزارش شده مسئولیت تیم تحقیق قضایی این پرونده را برعهده دارد.

وی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: آتش‌سوزی‌ها در چهار مدرسه مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی صورت گرفته که در آن دیوار نوشته‌هایی در مخالفت با برپایی دوره‌های آموزش جنسی مشاهده شده است.

بر اساس تصاویری که تلویزیون بلژیک در این خصوص منتشر کرده عبارت (No Evras) که مخفف جمله‌ای در مخالفت با آموزش روابط عاطفی و جنسی است در قالب رنگ نوشته‌های سیاه روی چند دیوار این مدارس دیده می‌شود.

دوره دو ساعته آموزش روابط جنسی برای کلاس‌های دو گروه سنی با هدف پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان در مورد این «موضوعات حساس» از سال تحصیلی جدید در برنامه آموزشی مدارس بلژیک گنجانده شده است.

گنجاندن این برنامه در مدارس بلژیک اما از ابتدای سال تحصیلی مخالفت‌ها و جدل‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

این برنامه همچنین سبب شده تا محافل محافظه‌کار به ویژه انجمن های اسلامی و جریان‌های نزدیک به راست افراطی و بنیادگرایان کاتولیک برای ابراز مخالفت فراخوان تظاهرات بدهند.

کارولین دزیر، وزیر آموزش فدراسیون فرانسوی زبان بلژیک در این میان آنچه وی «کارزار اطلاعات نادرست» خوانده را محکوم کرده و گفته است که این جریان برای «تقویت سوء ظن‌ها» و «به هراس انداختن والدین» طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: «بدیهی است که ما قصد تشویق به فعالیت جنسی نامتعارف و بیش از اندازه در بین جوانان و طرح موضوع گرایش یا هویت جنسی در میان دانش‌آموزان را نداریم. من جایی خواندم که قرار است «به کودکان خودارضایی آموزش دهیم»؛ این اطلاعات غلط به ترس و هراس در میان والدین دامن می‌زند و کاملا غیر قابل قبول است.»

از سوی دیگر، پل مگنت، شهردار جامعه فرانسوی زبان که همچنین ریاست حزب سوسیالیست این بخش از بلژیک را نیز بر عهده دارد ضمن محکوم کردن حملاتی که مخالفان اجرای این برنامه در مدارس دست به آن می‌زنند از چنین اقداماتی به عنوان « تروریسم» و «اعمال وحشیانه» یاد کرد و وعده داد که پلیس حداکثر تلاش را برای یافتن عاملان این حملات انجام دهد.

دوره آموزشی روابط عاطفی و جنسی موسوم به Evras آنگونه که وزیر آموزش جامعه فرانسوی زبان بلژیک آنرا معرفی کرده در قالب یک کلاس دو ساعته در سال توسط مدرسان خارجی برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی (۱۱ تا ۱۲ ساله‌ها) و دانش‌آموزان سطح چهارم متوسطه (۱۵ تا ۱۶ ساله‌ها) ارائه می‌شود.

برپایی این دوره از سال ۲۰۱۲ در مدارس بلژیک اجباری اعلام شده بود اما تا کنون به دلیل کمبود منابع و امکانات لازم اجرا نمی‌شد.

صفحه ایکس (توییتر) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از پول نقد تا زندان جریمه والدینی که به خاطر رفتن به سفر فرزندانشان را از مدرسه خارج می‌کنند

ویدئوی جدید وزیر بلژیکی در ماجرای رسوایی میهمانی تولد؛ ادای «گیتار زدن» یا «ادرارکردن» واقعی

خلق دنیای افسانه‌ای توسط مجسمه‌سازان در ساحل بلژیک