پرسپولیس و استقلال در دیداری جنجالی به تساوی ۱-۱ دست یافتند

دیدار پرسپولیس و استقلال
دیدار پرسپولیس و استقلال Copyright خبر ورزشی
Copyright خبر ورزشی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در چارچوب بازی‌های لیگ برتر ایران دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

آگهی

صد و دومین شهرآورد تهران بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال بازهم با تساوی دو تیم به پایان رسید. 

تک گل پرسپولیس را امید عالیشاه در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند و استقلال هم در دقیقه ۹۴ از روی نقطه پنالتی موفق شد دروازه حریف را باز کند. 

دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. دیداری که برای نخستین بار در آن از سیستم کمک داور ویدیویی در لیگ ایران استفاده می‌شد. همچنین برای نخستین بار زنان اجازه پیدا کرده بودند برای تماشای دربی وارد استادیوم آزادی تهران شوند و این دیدار حساس را از نزدیک تماشا کنند. 

این دیدار در نیمه اول بدون اینکه گل یا موقعیت حساس چندانی داشته باشد انجام شد و دو تیم با محافظه‌کاری تلاش می‌کردند در زمین خودی باقی بمانند تا از دروازه خود محافظت کنند. یکی از لحظات حساس این بازی در اوایل مسابقه در دقیقه ۱۴ رقم خورد؛ جایی که موعود بنیادی فر برای نخستین بار از VAR استفاده کرد. کمک داوران ویدیویی، به بنیادی‌فر اطلاع دادند که صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال اتفاق افتاده و به همین دلیل هم داور به کنار زمین رفت تا بار دیگر این صحنه را تماشا کند. با این حال بنیادی‌فر پس از مشاهده چندین باره این صحنه برای گرفتن پنالتی متقاعد نشد و در نهایت دستور به ادامه بازی داد. 

در این مسابقه تماشاگران زن توانسته بودند به شکلی محدود وارد ورزشگاه شوند و سهمیه‌ای برای هر دو طرف استقلالی و پرسپولیسی اختصاص داده شده بود و زنان طرفدار دو تیم در طبقه دوم مستقر شده بودند. 

با آغاز نیمه دوم هم دو تیم با همان روال محافظه‌کارانه به میدان بازگشتند و تلاش می‌کردند بیشتر در زمین خودی باقی بمانند. 

در نیمه دوم تعویض‌های یحیی گل‌محمدی جواب داد و امید عالیشاه یک بار دیگر به داد سرخپوشان رسید. عالیشاه که تاکنون با پیراهن پرسپولیس در مقابل استقلال شکست نخورده باز هم در مقابل آبی‌ها درخشید و در دقیقه ۷۷ موفق شد دروازه استقلال را روی یک ضربه از پشت محوطه جریمه حریف باز کند. 

در ادامه بازی دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای برای گلزنی داشتند اما در دقیقه ۹۴ داور برای استقلال پنالتی گرفت و کوین یامگا از روی نقطه پنالتی توپ را وارد دروزاه بیرانوند کرد. پس از گلزنی جواد نکونام، سرمربی استقلال در حرکاتی عجیب مشغول خوشحالی شد و به سمت نیمکت پرسپولیس رفت. 

بازی که بسیار هم در دقایق پایانی به حاشیه کشیده بود در نهایت با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. 

تا پیش از برگزاری این مسابقه استقلال با یک بازی بیشتر و ۲۴ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و پرسپولیس با یک بازی کمتر و ۲۰ امتیاز در تعقیب صدرنشینان به کار خود ادامه می‌داد. پیش از این این مسابقه پرسپولیس و استقلال در ۱۰۱ دیدار مختلف به مصاف یکدیگر رفته‌ بودند که در مجموع این مسابقات و در پایان وقت قانونی و بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی، پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند ۲۷ برد کسب کنند و در مقابل ۲۶ پیروزی سهم استقلالی‌ها بوده است. ۴۸ دیدار هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. 

این نخستین دیداری بود که جواد نکونام روی نیمکت استقلال در دربی حضور داشت و از همان دقایق ابتدایی تقریبا روی تمام سوت‌های داور اعتراض می‌کرد و تلاش می‌کرد با فریادهای مداوم خود شرایط را به سود تیمش تغییر دهد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این مسابقه قرار بود در هفته پنجم مسابقات لیگ برتر ایران برگزار شود که به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟

دربی برگشت پرسپولیس و استقلال با حضور داوران زن برگزار می‌شود؟

ادعای جنجالی هوادار پرسپولیس: عیسی آل‌‌کثیر گولم زد