دربی ۱۰۲ پرسپولیس و استقلال؛ اولین بازی در لیگ ایران با وی‌ای‌آر

ورزشگاه آزادی
ورزشگاه آزادی Copyright خبرگزاری فارس
Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در صد و دومین شهرآورد پایتخت قرار است از ساعت ۱۶:۱۵ روز پنجشنبه به مصاف هم بروند.

آگهی

مصافی که نخستین دیدار در لیگ داخلی ایران خواهد بود که با کمک داور ویدیوئی یا VAR برگزار می‌شود. پس از کش و قوس‌های فراوان و تایید و تکذیب‌ها، روز چهارشنبه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران رسما اعلام کردند که تاییدیه استفاده از کمک داور ویدیوئی را از فیفا دریافت کرده و قرار است که این مسابقه حساس و جنجالی با استفاده از وی‌ای‌آر برگزار شود. 

در حال حاضر استقلال در جدول رقابت‌های لیگ برتر وضعیت بهتری دارد و با یک بازی بیشتر و ۲۴ امتیاز در صدر قرار دارد. در مقابل اما پرسپولیس که یک امتیازش از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال کسر شده ۲۰ امتیازی است. در نتیجه سرخ‌پوشان اگر در مقابل آبی‌پوشان پیروز شوند با یک بازی کمتر به یک قدمی صدرنشین فعلی خواهند رساند. 

سرمربیان دو تیم یک روز پیش از آغاز مسابقه در نشست‌های خبری حضور داشتند و درباره مسابقه فردا صحبت کردند. اما رویکرد دو مربی با یکدیگر کاملا متفاوت بود. در حالی که یحیی گل‌محمدی از احترامش به باشگاه استقلال و پرهیز از حواشی بین نیمکت‌ها سخن گفت، در مقابل جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در بخش‌هایی از نشست خبری خود در خصوص شرایط استقلال گفت: «شرایط همیشه و در همه دوران‌ها به ضرر استقلال بوده است. چه امروز که من سرمربی این تیم هستم، چه قبلا که مربی جای دیگری بودم، چه زمانی که فوتبال بازی می‌کردم و چه حتی وقتی که هوادار این باشگاه بوده‌ام. داور است که همه چیز را تعیین می‌کند و ما امیدواریم فردا داور در جشن آنها شرکت نکند.» 

او همچنین با اشاره به اینکه کسانی که از استقلال توقع قهرمانی دارند، دشمن این تیم هستند افزود: «برای قهرمانی شما باید ابزار داشته باشید که ما به جز بازیکنانمان هیچ نداریم. دو تیم که وارد زمین شوند همه‌چیز مشخص می‌شود. قیمت‌ها که معلوم است و کمک هوادار بیرونی را هم که خودشان تایید کردند.»

در مقابل یحیی گل‌محمدی با اشاره به اینکه تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد برنده مسابقه فردا خواهد بود، نسبت به وضعیت هوای آلوده تهران هم ابراز ناراحتی کرد و افزود: «امروز که دخترم را به مدرسه می‌بردم از وضعیت هوای آلوده شرمنده شدم. هوای خوبی برای نفس کشیدن نیست، این صحبت‌هایم بازتاب دارد و امیدوارم به گوش مسئولان برسد. امیدوارم هوادارانی که در این هوای نامطلوب فردا به استادیوم خواهند آمد، بتوانند از مسابقه لذت ببرند.» 

گل‌محمدی همچنین با اشاره به حضور زنان در دیدار فردا ابراز امیدواری کرد که حضور آنها بتواند به سالم‌تر شدن فضای ورزشگاه‌ها و همچنین کم شدن شعارهای ضد اخلاقی در استادیوم بینجامد. 

با تصمیم مسئولان سازمان لیگ قرار است در بازی فردا ۴۶ هزار هوادار حضور داشته باشد که از این تعداد ۳ هزار صندلی هم سهم زنان خواهد بود. 

یحیی گل‌محمدی از زمانی که به عنوان مربی روی نیمکت سرخ‌پوشان نشسته هرگز در وقت‌های قانونی در مقابل استقلال شکست نخورده و در طول ۱۱ دربی که هدایت قرمزها را برعهده داشته ۳ بار پیروز شده و ۸ مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در مقابل این نخستین باری است که جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال در مقابل پرسپولیس حاضر می‌شود. با این حال نکونام به عنوان بازیکن، سه بار مقابل پرسپولیس بازی کرده که هر سه بازی به تساوی انجامیده است. 

همچنین نکونام به عنوان مربی تیم‌های دیگری چون نساجی و فولاد مقابل پرسپولیس قرار گرفته که در این دیدارها آمار ۲ پیروزی، ۲ شکست و یک تساوی را به ثبت رسانده است. 

همچنین تا کنون ۸ شهرآورد در آذرماه برگزار شده که در این دیدارها ۴ برد سهم پرسپولیس و تنها یک برد به استقلال رسیده و ۳ مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 

تاکنون پرسپولیس و استقلال در ۱۰۱ دیدار مختلف به مصاف یکدیگر رفته‌اند که در مجموع این مسابقات و در پایان وقت قانونی و بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی، پرسپولیسی‌ها توانسته‌اند ۲۷ برد کسب کنند و در مقابل ۲۶ پیروزی سهم استقلالی‌ها بوده است. ۴۸ دیدار هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با قطعی شدن برگزاری مسابقه با حضور VAR وظیفه داوری این مسابقه هم با موعود بنیادی فر واگذار شد و دو داور عراقی هم برای حضور در اتاق کمک‌ داوران ویدیویی به بنیادی فر در امر قضاوت کمک خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دربی برگشت پرسپولیس و استقلال با حضور داوران زن برگزار می‌شود؟

دربی شماره ۱۰۰؛ پرسپولیس با شکست استقلال صدرنشین لیگ برتر ایران شد

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند