حملات آمریکا به مقر کتائب حزب‌الله؛ تهدید شبه نظامیان عراقی: این حمله بی‌ مجازات نمی‌ماند

پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا در عراق
پایگاه هوایی عین‌الاسد آمریکا در عراق Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کتائب حزب الله، گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در عراق روز چهارشنبه هشدار داد که ممکن است به اهداف دیگری از ایالات متحده حمله کند.

آگهی

این تهدید گروه کتائب حزب‌الله از گروه‌های نزدیک به ایران در عراق پس از آن رخ می‌دهد که هواپیماهای جنگی ایالات متحده چندین شبه‌نظامی را پس از حملات این گروه به پایگاه عین‌الاسد آمریکا کشتند. 

دو مقام دفاعی آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که جنگنده‌های آمریکایی روز سه‌شنبه یک مرکز عملیات کتائب حزب‌الله و یک مرکز فرماندهی و کنترل این گروه شبه‌نظامی را در نزدیکی الانبار و جرف الصقر در جنوب بغداد هدف قرار دادند. 

در زمان انجام حملات، پرسنل کتائب حزب الله در هر دو مکان حضور داشتند، اما مقامات آمریکایی گفتند که هنوز نمی‌توانند تایید کنند که آیا کسی در آنجا کشته شده است یا خیر. با این حال مقام‌های این گروه شبه نظامی می‌گویند در این حملات ۸ نفر از اعضای کتائب حزب‌الله کشته شده‌اند. 

در همین حال، کتائب حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت ادامه حملات ارتش آمریکا، «گسترش دامنه اهداف» را بررسی می‌کند. این گروه همچنین تهدید کرده که این حمله آمریکا «بی مجازات نخواهد ماند».

حملات خطرناک گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران در عراق و سوریه از زمان آغاز جنگ اخیر اسرائيل و حماس آغاز شده است. این حملات به ویژه پس از انفجار بیمارستانی در غزه در روز ۱۷ اکتبر شدت گرفته است. 

حمله روز دوشنبه اعضای کتائب حزب‌الله از این نظر برجسته بود که این نخستین باری بود که شبه نظامیان از موشک‌های بالستیک استفاده می کردند و ایالات متحده هم به این حملات سریع واکنش نشان داد. 

دفتر محمد سودانی، نخست وزیر عراق تشدید تنش های اخیر را «یک تحول خطرناک» خواند و خواستار حفظ آرامش در این کشور شده است. در بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیر عراق در این خصوص منتشر کرده همچنین حمله را نقض حاکمیت این کشور از سوی ایالات متحده و ائتلاف بین‌المللی دانست. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال نخست وزیر عراق ماه گذشته از مقام‌های دولتش خواسته بود که مهاجمان به پایگاه‌های آمریکایی را تحت تعقیب قرار دهند چرا که او تلاش می‌کند تعادل در حفظ روابط مثبت همزمان با تهران و واشنگتن حفظ کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا وزیر خارجه عمان در سفر به تهران حامل پیام آمریکا برای ایران بود؟

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد

از سرگیری حملات شبه‌نظامیان عراق به نیروهای ائتلاف آمریکایی؛ پنج راکت به سوریه شلیک شد