جنگ روسیه با اوکراین؛ آتش سنگین توپخانه و بمباران مداوم طرفین را از پیشروی باز داشته است

زن ۶۱ ساله اوکراینی در میانه آوارهای منزلش بر اثر اصابت راکت‌های روسیه
زن ۶۱ ساله اوکراینی در میانه آوارهای منزلش بر اثر اصابت راکت‌های روسیه Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آتش سنگین توپخانه و بمباران‌های هوایی در خطوط مقدم مانع از هرگونه پیشروی سرزمینی در دوطرف درگیری شده است. روسیه روز سه‌شنبه ادعا کرد که نیروهای اوکراینی از بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای استفاده کرده‌اند.

آگهی

ارتش اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳۵ نبرد مختلف در روز گذشته صورت گرفت و روس‌ها هم در ۴۷ مورد اقدام به حمله هوایی کردند. اوکراین همچنین اعلام کرد که بیش از یکصد شهرک در این کشور گلوله باران شده است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای روسیه در منطقه کوپیانسک در شمال اوکراین - که روس‌ها نیروهای زیادی را در آنجا مستقر دارند - نتوانسته‌اند پیشروی زیادی داشته باشند. این در حالی است که روس‌ها همزمان سعی دارند تا بر بخش‌های جنوبی باهموت تسلط یابند.

تحلیلگران معتقدند که اوکراین در تلاش است تا نیروهای روسیه را به منطقه باهموت بکشاند تا فشار از مناطق دیگر بردارند.

در طرف دیگر هم سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه ادعا کرد که نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای شکستن خطوط دفاعی روسیه در منطقه زاپوریژیا شکست خوردند.

روسیه: اوکراین از مهمات خوشه ای استفاده می‌کند

فرماندار استان بریانسک روسیه اعلام داد که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه با گلوله‌های خوشه‌ا‌ی به روستایی در نزدیکی مرز اوکراین شلیک کردند که بر اثر آن به چندین خانه خسارت‌هایی وارد شد.

«الکساندر بوگوماز» فرماندار این استان در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، گلوله باران روستای «کلیموو» تلفات جانی نداشته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

البته نمی‌توان اظهارات این فرماندار را آن هم بدون ارائه شواهد تصویری، به طور مستقل تأیید کرد. اوکراین هم هنوز در باره این ادعا اظهارنظری نکرده‌اند.

اوکراین از ایالات متحده مهمات خوشه‌ای دریافت کرده است، اما متعهد شده است که از آنها فقط برای از بین بردن تمرکز سربازان دشمن استفاده کند.

مقامات روسیه در استان بریانسک و سایر مناطق هم مرز با اوکراین بارها کی‌یف را به اقدام در جهت گلوله باران غیرهدفمند متهم کرده‌اند.

استفاده از مهمات خوشه‌ای در بیش از ۱۰۰ کشور ممنوع اعلام شده است. این گونه از مهمات معمولا تعداد زیادیاز بمب‌های کوچکتر را از خود پرتاب می‌کنند که می‌تواند به طور غیرهدفمند باعث تلفات گسترده در یک منطقه وسیع شود. مضافا اینکه آن دسته از بمب‌هایی که در لحظه اصابت عمل نکند هم می‌تواند تا چندین دهه خطرآفرین باشند.

اوکراین: ۲۹ پهپاد را سرنگون کردیم

نیروی هوایی اوکراین نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲۹ پهپاد از ۳۱ پهپاد پرتاب شده توسط روسیه و یک موشک کروز را منهدم کرده است؛ که بیشتر آنها مناطق میکولایف و دنیپروپتروفسک را هدف قرار داده‌اند. فرماندهی جنوب نیروهای اوکراین پیش‌تر گفته بود که این موج از حملات شبانه بیش از سه ساعت به طول انجامید.

«سرهی لیساک»، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک گفت که ریزش بقایای لاشه این پهپادها باعث آتش‌سوزی در یک شرکت خصوصی صنعتی در مناطق جنوب شرقی شهر دنیپرو شد که به سرعت نیز خاموش شد.

ویتالی کیم، فرماندار منطقه میکولایف هم اشاره کرد که ۱۶ پهپاد بر فراز این منظقه در جنوب اوکراین منهدم شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش آمریکا به بلندپروازی ایران برای ایجاد پایگاهی در قطب جنوب

پیش‌گیری اجباری بارداری در گرینلند؛ زنان بومی از «دانمارکِ استعمارگر» غرامت می‌طلبند

ترامپ اولین جلسه دادگاه خود را به نمایشی برای افزایش محبوبیت و کارزار انتخاباتی بدل کرد