ماکرون: پرچم روسیه نمی‌تواند در المپیک پاریس برافراشته شود

امانوئل ماکرون، رئيس جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون، رئيس جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون، رئيس جمهوری فرانسه می‌گوید پرچم روسیه نمی‌تواند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس برافراشته شود.

آگهی

آقای ماکرون در پاسخ به پرسشی در خصوص حضور احتمالی ورزشکاران روسی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: «در شرایطی که روسیه در حال ارتکاب جنایات جنگی است، نمی‌توان پرچم این کشور را در المپیک نشان داد.» 

از آنجایی که تردیدهایی در خصوص حضور احتمالی ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک بعدی در پاریس وجود دارد اظهار نظر رئيس جمهوری فرانسه در این رابطه می‌تواند حائز اهمیت باشد. ماکرون در مصاحبه با روزنامه ورزشی اکیپ که چهارشنبه شب منتشر شد در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم بر سر عدم نمایش پرچم روسیه در بازی‌های ۲۰۲۴ اجماع وجود دارد. این کشور مرتکب جنایت جنگی شده است.» 

با این حال وی افزود که تصمیم نهایی در مورد اجازه دادن به ورزشکاران روسی و بلاروسی برای حضور در مسابقات به صورت انفرادی به عهده کمیته بین‌المللی المپیک IOC و رئيس آن توماس باخ است. 

با وجود تهاجم مداوم روسیه به اوکراین، که توسط متحد دیرینه مسکو، بلاروس حمایت می‌شود، کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه داده تا به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. آنها باید تحت یک پرچم بی طرف رقابت کنند و البته مشارکت آنها به این بستگی دارد که آیا فعالانه از جنگ در اوکراین حمایت کرده‌اند یا خیر.

ماکرون در ادامه مصاحبه به روزنامه فرانسوی گفت: «مسئله واقعی که جهان المپیک باید در مورد آن تصمیم بگیرد این است که به این ورزشکاران که گاهی سالها برای رسیدن به این جایگاه خود را آماده کرده‌اند چه جایگاهی بدهد؟ سوال واقعی این است که چگونه می‌توان بین ورزشکاران روسی که از تلاش‌های جنگی پوتین حمایت می‌کنند و کسانی که قربانیان رژیم او هستند تفاوت قائل شد.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: «این سوال واقعی است و باید در خصوص آن تصمیم گرفته شود. ضمن اینکه اوکراینی‌ها هم باید آن‌را درک کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رایانه و کارت‌های حافظه حاوی طرح‌های ایمن‌سازی بازی‌های المپیک پاریس به سرقت رفت

قیمت بالای بلیت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ منتقدان: با شعار «بازی‌هایی برای همه» در تضاد است

ماکرون: اظهارات روسیه درباره نقش فرانسه یا اوکراین در حمله به سالن کنسرت مسکو مسخره است