قیمت بالای بلیت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ منتقدان: با شعار «بازی‌هایی برای همه» در تضاد است

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس
بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جمعی از ورزشکاران با پیوستن به منتقدان قیمت بالای بلیت‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این موضوع را در تضاد با وعده‌های برگزارکنندگان این دوره از بازی‌های المپیک مبنی بر «قابل دسترس بودن تماشای مسابقات برای همگان» عنوان کردند.

آگهی

به گفته برگزارکنندگان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، فروش مرحله دوم بلیت‌های این دوره از رقابت‌ها خیلی سریع بوده به گونه‌ای که دو سوم آن‌ها در روز اول خریداری شده‌اند.

مرحله دوم فروش بلیت بازی‌های این دوره المپیک که از ۱۱ مه شروع شد، شامل حدود ۱.۵ میلیون بلیت است. در مرحله اول فروش بلیت‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بیش از سه میلیون بلیت فروخته شد.

بنا به گزارش‌ها، بلیت‌های فینال سنگین وزن جودوی مردان که پیش‌بینی می‌شود تدی رینر، جودوکار فرانسوی دارنده مدال طلای المپیک هم در آن شرکت کند، در مدت دو ساعت فروخته شد.

هم‌زمان برخی از علاقمندان این رویداد ورزشی با انتقاد از قیمت‌ بالای بلیت‌ها، این موضوع را با شعار «بازی‌هایی برای همه» که تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس وعده داده بود، در تضاد دانستند.

از یک میلیون بلیت ۲۴ یورویی که پایین‌ترین قیمت برای المپیک سال آینده میلادی است، نزدیک به ۱۵۰ هزار بلیت در مرحله دوم به فروش رفت. اما از آنجا که این بلیت‌ها در همان ابتدا به فروش رفتند، خریداران بعدی خود را در مقابل بلیت‌هایی با قیمت‌های بسیار بالاتری دیدند.

سه روز پس از آغاز مرحله دوم فروش بلیت‌های بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بلیت‌هایی با قیمت ۶۹۰ یورو و حتی ۹۸۰ یورو برای مرحله نیمه نهایی دو و میدانی و تا ۲ هزار و ۷۰۰ یورو برای مراسم افتتاحیه به ورزش‌دوستان ارائه شد.

یکی از خریداران ناامید در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «قیمت‌های بلیت‌های بازی‌های المپیک... چه شوخی بزرگی.» کاربر دیگری هم نوشت: «ببخشید پاریس ۲۰۲۴ اما بلیت مراسم افتتاحیه به قیمت دو برابر حداقل دستمزد (!!) این یک شوخی است؟»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

ورزشکاران هم از قیمت بلیت‌ها ناراضی هستند. نفیساتو تیام، قهرمان دو و میدانی اهل بلژیک گفت: «حتی مطمئن نیستم که خانواده‌ام بتوانند به دیدن بازی‌های من بیایند، قیمت بلیت‌ها خیلی گران است.»

آماندین بوشار، جودوکار فرانسوی هم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «شما گفتید بازی‌های المپیک برای همه قابل دسترسی است... در واقع، باید وام بانکی گرفت تا خانواده‌ها و عزیزانتان شانس حضور داشته باشند.»

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با دفاع از قیمت‌های تعیین شده برای بلیت‌ها، گفت که قیمت بلیت‌ها در روز ۱۶ مه از المپیک دوره پیش کمتر است. او گفت که بلیت‌های ۲۴ یورویی عرضه می‌شوند اما خیلی سریع به فروش می‌رسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از فعالان حقوق زنان خواستار محرومیت ایران از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد