تسلا نسخه‌های ارزان‌تر مدل «اس» و «ایکس» را با برد کوتاه‌تر عرضه می‌کند

تسلا مدل ایکس در خط تولید این کارخانه
تسلا مدل ایکس در خط تولید این کارخانه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سایت تسلا روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت دو نسخه ارزان‌تر از مدل اس (s) سدان و مدل ایکس (X) شاسی‌بلند خود را در آمریکا با برد کوتاه‌تر معرفی کرده است و تمرکز خود را بر کاهش هزینه‌ها ادامه می‌دهد تا رشد فروش را در اولویت قرار دهد.

آگهی

طبق نوشته وب‌سایت این شرکت خودروسازی، مدل‌های جدید اس و ایکس «محدوده استاندارد» به ترتیب ۷۸ هزار و ۴۹۰ دلار و ۸۸ هزار و ۴۹۰ هزار دلار قیمت دارند. قیمت این مدل‌های جدید حدود ۱۰ درصد کمتر از مدل‌های قبلی است. این خودروها قرار است بین سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۳ تحویل داده شوند. 

کمترین قیمت برای خودروهای به رنگ «سفید مرواریدی» و فضای داخلی کاملا مشکی است. قیمت سایر رنگ‌ها بالاتر است. 

مدل اس جدید برد رانندگی تا ۵۱۵ کیلومتر (۳۲۰ مایل) دارد که کمتر از نسخه‌های ساده و پورفورمنس و «پلد» است که به ترتیب تا ۴۰۵ مایل و ۳۹۶ مایل مسافت را طی می‌کردند.

شاسی بلند مدل ایکس جدید تا ۲۶۹ مایل برد دارد که بسیار پایین‌تر از نسخه‌های ساده و پرفورمنس و «پلد» آن است که به ترتیب برد تا ۳۴۸ مایل و ۳۳۳ مایل داشت.

تسلا هنوز اظهارنظری درباره این مدل‌های جدید نکرده است. این خودروساز مستقر در تگزاس از اواخر سال گذشته قیمت‌ها را در آمریکا، چین و سایر بازارها کاهش داده است. گفته می‌شود از انگیزه‌های دیگر این خودروساز، کاهش موجودی و تلاش برای محافظت از خود در برابر رقابت و عدم اطمینان اقتصادی بوده است. 

تسلا روز دوشنبه قیمت‌های نسخه‌های دوربرد و پرفورمنس مدل «ایگرگ» (Y) را در چین به دلیل افت سهام و نگرانی از فشار بیشتر بر حاشیه سود کاهش داد.

مدل‌های «اس» و «ایگرگ» تسلا، قدیمی‌ترین محصولات این شرکت هستند که در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند. این خودروها در مقایسه با خودروهای «کراس اوور» مدل ایگرگ و مدل ۳ سدان قیمت بالاتری دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این شرکت در سه ماه دوم سال جاری ۱۹ هزار و ۲۲۹ دستگاه خودرو با مدل ایکس و اس تحویل داده که در مقایسه با ۱۶ هزار و ۱۶۲ دستگاه خودروی سال گذشته افزایش داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خودروهای الکتریکی چطور کار می‌کنند و چه مزیتی دارند؟

رکوردشکنی تسلا؛ ایلان ماسک در ۴ سال از زیاندهی به سود ۱۲.۵ میلیارد دلاری رسید

تحولات ایران و جهان؛ بریتانیا دو شهروند این کشور را متهم به جاسوسی برای چین کرد