سقوط از طبقه سوم در شانگهای؛ «قاتل چینی تسلا» جان دو نفر را گرفت

شرکت خودروسازی نیو در شانگهای چین
شرکت خودروسازی نیو در شانگهای چین Copyright AFP
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از کارکنان و یک نفر از یک شرکت همکار در این «حادثه» جان خود را ازدست دادند. هر دو نفر هنگام سقوط در داخل خودرو بودند. طبقه سوم ساختمان که خودرو از آنجا سقوط کرده، به‌عنوان محل نمایشگاه ماشین یا مرکز کنترل این شرکت توصیف شده است.

آگهی

نیو (NIO) تولیدکننده خودروهای الکتریکی در چین می‌گوید بر اثر سقوط یکی از خودروهای این شرکت از طبقه سوم دفتر مرکزی در شانگهای، دو نفر کشته شدند.

یکی از کارکنان و یک نفر از یک شرکت همکار در این «حادثه» جان خود را ازدست دادند. هر دو نفر هنگام سقوط در داخل  خودرو بودند. طبقه سوم ساختمان که خودرو از آنجا سقوط کرده، به‌عنوان محل نمایشگاه ماشین یا مرکز کنترل این شرکت توصیف شده است.

این خودروسازچینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در با همکاری با سرویس بخش امنیت عمومی تحقیقات در مورد علت این حادثه را آغاز کرده است . در این بیانیه همچنین آمده که بر اساس تجزیه و تحلیل وضعیت در محل وقوع حادثه، می توانیم تایید کنیم که این یک «تصادف» بوده است و «به خود وسیله نقلیه ارتباطی نداشته است». 

یکی از مسئولان شرکت خودروسازی نیو در ادامه افزود: «ما از وقوع این حادثه بسیار ناراحت هستیم و از صمیم قلب به خانواده همکار و کارمند شریک خود تسلیت می‌گوییم. در ضمن تیمی هم برای کمک به خانواده‌ها تشکیل شده است».

 جمله آخر بیانیه نیو مبنی بر «به خود وسیله نقلیه مربوط نیست» واکنش‌های بسیاری را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی چین به‌دنبال داشته است.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو نوشته: «این خونسرد بودن سرمایه‌داری را نشان می‌دهد.» کاربری دیگر با تاکید بر جمله آخر بر بی‌تفاوت بودن مسئولین این شرکت می‌نویسد: «شما می‌گویید رانندگان برای آزمایش کردن این وسیله نقلیه آمده‌ بودند، اما می‌گویید «تصادف» ربطی به خود خودرو ندارد؟» 

شرکت  خودروسازی نیو در خط مقدم تلاش داخلی چین برای تسلط بر صنعت خودروهای الکتریکی است. این شرکت بر امتیاز باتری های قابل تعویض خودروهای تولیدی‌اش به عنوان راهی برای غلبه بر نگرانی‌های مشتریان در مورد شارژ مکرر تاکید کرده است.

به این شرکت عنوان «قاتل تسلا» چین نیز داده شده، زیرا به رقابت آن با سازنده خودروهای برقی ایلان ماسک که یک کارخانه تولیدی بزرگ در شانگهای دارد، اشاره می کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«مار»، قاتل زنجیره‌ای در آستانه آزادی قرار گرفت

فروش خودروهای صفرکیلومتر بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ در اروپا ممنوع است

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است