سکس صبح‌گاهی و آشپزی شبانه؛ بهترین زمان انجام فعالیت‌های روزمره زندگی از نظر متخصصان چه موقعی است؟

رابطه جنسی صبح‌گاهی و آشپزی شبانه؛ متخصصان از بهترین ساعات فعالیت‌های روزانه سخن گفتند
رابطه جنسی صبح‌گاهی و آشپزی شبانه؛ متخصصان از بهترین ساعات فعالیت‌های روزانه سخن گفتند Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یافتن بهترین زمان ممکن برای انجام کارها می‌تواند با ایجاد تغییری حقیقی در زندگی شما کیفیت آن را بالا برد. روزنامه بریتانیایی گاردین در گفتگو با متخصصان بهترین زمان را برای انجام فعالیت‌ها در شبانه روز پیشنهاد کرده است.

صبح‌ها

آگهی

رابطه جنسی برقرار کنید

ماریان جانسون، مشاور روابط و درمانگر بیماری‌های سایکوسکژوال می‌گوید: «اگر فرزندان خردسال دارید و یا نزد والدین خود زندگی می‌کنید احتمالا به دلیل وجود برخی از موانع عملی نمی‌توانید صبح‌ها رابطه جنسی برقرار کنید. اما اگر این طور نیست، فواید بسیاری در برقراری رابطه جنسی وجود دارد که صبح را به بهترین زمان برای انجام آن بدل می‌سازد. برای مثال، بر اساس مطالعات انجام شده، رابطه جنسی سبب کاهش سطح اضطراب شما می‌شود، انرژی‌تان را بالا می‌برد و سطح ترشح هورمون اکسی‌توسین را افزایش می‌دهد. این امر باعث افزایش حس نزدیکی، اعتماد و آرامش شده و باعث می‌شود روزتان را با حالی مناسب آغاز کنید.»

رمان بنویسید

لیندا گرانت، نویسنده معتقد است: «تقریبا اکثر نویسنده‌هایی که من می‌شناسم بر سر این که صبح بهترین زمان برای نوشتن رمان است، توافق دارند. زیرا تازه از خواب بلند شدید، هنوز به حالت رویا نزدیکید و هنوز به عقلانیت خسته‌کننده روزمره‌تان با دغدغه‌های پیش‌ پا افتاده اش نرسیده‌اید. من ساعت ۷:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شوم و از ساعت ۸:۳۰ برای دو یا سه‌ ساعت کار می‌کنم. برای نویسندگی ناخودآگاه و تخیل باید در اولویت قرار داشته باشند.»

مکالمات سخت خود را انجام دهید

فیلیپا پری، روان‌درمان‌گر و نویسنده می‌گوید: «ما همیشه مکالمات مهم خود را صبح یکشنبه در هنگام صبحانه انجام می‌دهیم. در آن زمان، ما سرحال هستیم و در طول روز می‌توانیم انتظار چیزهای خوبی را داشته باشیم. همچنین مکالمات خود را آن‌چنان که «جذاب» در نظر می‌گیریم، «دشوار» نمی‌پنداریم. این مهم است که با مسائل منفی‌نگرانه برخورد نکنیم.»

برنامه‌ریزی روزانه انجام دهید

کارا کوتروتزولا، نویسنده کتاب «این کار را برای خودت انجام بده» می‌گوید: «برنامه‌ریزی روزانه معجزه می‌کند. ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و بنویسید می‌خواهید چه اتفاقی در طول روز بیفتد؟ شک‌ها و اضطراب‌های خود را خط بزنید و فضا را به یک پروژه معنی‌دار اختصاص دهید. به علاوه، برنامه ریزی در اول روز می‌تواند شما را از به تعویق انداختن فعالیت‌هایتان باز دارد.»

Canva
برنامه‌ریزی روزانه انجام دهیدCanva

به ملاقات یک درمانگر بروید

آنوشکا گروس، روانکاو می‌گوید: «بهترین زمان برای ملاقات با یک روانکاو ۹ صبح است. هم شما و هم درمانگرتان سرحال‌اید و شما همچنان می‌توانید رویاهایتان را بخاطر بیاورید. درمانگر هم هنوز با تحت تاثیر مشکلات دیگران قرار نگرفته و درنتیجه شما می‌توانید گوش شنوا را در زمان مناسبی بیابید.» 

خانه‌تان را تمیز کنید

اگی مکنزی، مجری می‌گوید: «اگر از تمیزکاری کردن لذت می‌برید، در هر زمان روز که می‌خواهید آن را انجام دهید، اما اگر از این کار خوشتان نمی‌آید، هرچه می‌توانید زودتر انجامش دهید تا از عهده آن برآیید. روش دیگر این که برای انجام دادنش در ذهن خود زمانی اختصاص دهید. برای مثال بگویید ظرف ۱۵ دقیقه باید حمام را تمیز کنید. این کار را به سرعت انجام دهید تا در طول روز مدام در ذهنتان یادآوریش نکنید.» 

بعدازظهر

به قرار ملاقات بروید

ویکی پاویت، مربی بهبود روابط، می‌گوید: «برای داشتن یک قرار ملاقات سبک و تازه می‌توانید آن را به صرف قهوه صبحگاهی، ناهار و یا قدم زدن در طبیعت در بعد از ظهر موکول کنید. زیبایی قرار ملاقات‌ها در روز انعطاف‌پذیریشان است. ‌آن‌ها معمولا کوتاه‌تر و در نتیجه منعطف‌ترند. اگر از مکالمه‌تان راضی نبودید، هر موقع که خواستید می‌توانید آن را رها کنید و اگر هم می‌خواستید به رابطه‌تان ادامه دهید، می‌توانید قرار ملاقاتتان را در اوج تمام کرده و تاریخ بعدی را تعیین کنید.» 

چرت بزنید

کامیلا ستودارت، مربی خواب، می‌گوید: «وقتی که در بعد از ظهر سطح انرژی‌تان به پایین‌ترین حد خود رسید، بهترین موقع برای چرت زدن است. اکثر مردم در ساعت سه بعد از ظهر به این سطح انرژی می‌رسند. ما معمولا تقصیر این کاهش انرژی را به گردن غذایی که برای ناهار خورده‌ایم می‌اندازیم، در صورتی که این موضوع درواقع بخشی چرخه روزانه خواب و بیداری است. ۲۰ دقیقه چرت زدن در این زمان که به اندازه کافی با ساعت خوابتان فاصله دارد و خواب شما را مختل نمی‌کند، می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی و هوشیاری‌تان در باقی روز کمک کند.» 

Canva
چرت بزنیدCanva

تکالیفتان را انجام دهید

لولا اوکولوسی، معلم می‌گوید: «بهترین زمان برای انجام تکالیف فاصله میان رسیدن به خانه نیم ساعت استراحت و خوردن میان وعده تا زمان شام است. در این موقع اگرچه کمی از مدرسه فاصله گرفته‌اید ولی سرحال شده‌اید و هنوز درس‌هایتان را به خاطر دارید، در نتیجه ذهنتان در بهترین موقعیت برای مراجعه به دانش اندوخته و انجام تکالیف است. به تعویق انداختن آن کار را برایتان دشوار می‌کند و با توجه به این که امروزه اکثر تکالیف با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود بهتر است وقتی به ساعت خوابتان نزدیک می‌شوید برای اجتناب از اختلال خواب از در معرض نور آبی قرار گرفتن خودداری کنید.»

آگهی

عصر

صورتتان را بشوئید

سالی هیوز، ستون‌نویس بخش زیبایی روزنامه گاردین می‌گوید: «لازم است دوبار در روز صورتتان را بشوئید، اما مهمتر از همه این است که پیش از خواب روغن آفتاب، آرایش و گرد و غبار را از صورتتان بزدایید. این کار زمانی که حوصله شستشو ندارید و خسته‌اید، بسیار آزاردهنده است. به همین دلیل است که من همیشه پیشنهاد می‌کنم به محض این‌که از سرکار به خانه رسیدید، صورتتان را بشوئید. یک حس دوست‌داشتنی در رها کردن محیط بیرون به هنگام ورود به منزل نهفته است. من همچنین با پیروی از فرهنگ شرق، پاهایم را می‌شویم و پیژامه به تن می‌کنم. این عادت روزانه یک روند اضافه در مراقبت مداوم و دقیق از پوستتان به وجود می‌آورد.»

گیاهان را آب دهید

آلیس وینسنت، ستون‌نویس بخش گیاه و باغبانی روزنامه گاردین می‌گوید: «من ترجیح می‌دهم گیاهان را در عصر آبیاری کنم، زیرا وقتی در میانه روز این کار را انجام دهید، گرما باعث می‌شود آب پیش از رسیدن به ریشه گیاهان تبخیر شود. باید مقابل نحوه آبیاری خود باشیم و گیاهانی بکاریم که در مراقب خشکسالی مقاوم‌اند و یا آب مورد نیاز خود را از خاک می‌گیرند.»

Canva
گیاهان را آب دهیدCanva

به بازدید از آثار هنری بروید

آگهی

جاناتان جونز، منتقد هنری گاردین می‌گوید: «عصر زمان مورد علاقه من برای بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها است. نگاه‌کردن به آثار هنری پس از ساعت‌ها فعالیت روزانه احساسی شیطنت‌آمیز همراه با بلوغ به انسان می‌دهد. این آثار هم گویا در عصر رفتاری متمایز پیدا می‌کنند. در تابستان در مکان‌های چون گالری ملی یا موزه ویکتوریا و آلبرت که نور طبیعی دارند، تغییرات ظریف در سایه و رنگ، رمز و راز بیشتری به آثار هنری می‌افزاید. بازدید از گالری‌ها نباید از روی انجام وظیفه باشد و در عصر هنگام واقعا لذت بخش است.»

شب

کیک بپزید

کیم جوی، آشپز می‌گوید: «البته برای هر شخصی متفاوت است اما برای من آشپزی در شب بهتر است زیرا چیزهای کمتری حواس انسان را پرت می‌کند. اختلال کمتراست، تاریک‌تر است و همه چیز آرامش بیشتر دارد و ساکت‌تر است. محیط آرام باعث می‌شود که خلاق‌‌تر باشم زیرا مغزم شفاف‌تر عمل می‌کند.»

کتاب بخوانید

دامین بار، نویسنده و موسس انجمن سالن ادبی می‌گوید: «روز برای نوشتن است و رمان‌ها و داستان‌ها در شب و نور گرگ و میش‌گون آن حیات می‌یابند. من دوست‌دارم شب‌هنگام و در نور چراغ کتاب بخوانم اما نه در تخت خواب، زیرا آن‌جا هرچند هم کتاب خوب باشد، وسوسه خواب به جانم می‌لغزد. مطالعه با وجود سر و صدا برایم دشوار است و هرچه محیط ساکت‌تر باشد، خواند برایم لذت‌بخش‌تر است.»

آگهی

موسیقی گوش دهید

الکسیس پتریدیس، منتقد موسیقی راک و پاپ روزنامه گاردین می‌گوید: «نظریه‌های گوناگونی درباره این که چه چیز باعث می‌شود موسیقی در شب بهتر از روز به گوش برسد وجود دارد، از کمتر بودن سرو صدای محیط گرفته تا افزایش سطح هورمون ملاتونین که به نظر می‌رسد درک ما را از صدا افزایش می‌دهد.» 

بستگی دارد...

فیلم ببینید

پیتر برادشاو، منتقد فیلم روزنامه گاردین می‌گوید: «سه زمان مختلف به عنوان «بهترین وقت» فیلم دیدن وجود دارد. اگر با گروهی بیش از سه نفر به سینما می‌روید، پس از ۹ شب بهترین زمان برای فیلم دیدن است. زیرا می‌توانید نزدیک سینما شام بخورید و پس از فیلم به ماجراجویی‌های شبانه بپردازید. اگر دو نفرید، ۶ عصر مناسب است. زیرا پس از فیلم شام می‌خورید و چیزی هم برای صحبت‌ کردن دارید. اما اگر تنهایی به سینما می‌روید، در طول روز و پیش از ناهار انجامش دهید بهتر است. زیرا سینما در آن موقع خلوت‌تر است و وقتی بیرون می‌آیید نور روز همچنان وجود دارد.»

غذای حجیم بخورید

آگهی

تیم اسپکتور، نویسنده و موسس اپلیکیشن خوراکی‌های «زو» می‌گوید: «این ضرب‌المثل که صبحانه پادشاه، ناهار شاهزاده و شام فقیر است، افسانه‌ای بیش نیست و اشتباه است. درواقع از نظر قند خون و سوخت و ساز چربی هیچ تفاوتی میان غذا خوردن در صبح یا عصر وجود ندارد. برخی فکر می‌کنند به تاخیر انداختن و یا حتی حذف صبحانه برای سوخت و ساز بدن مفید است. اما من مردم را تشویق می‌کنم که اگر خوشحالند یک وعده غذایی حجیم بخورند و اگر زمانی که از خواب بیدار شدند احساس گرسنگی نکردند، با به تعویق انداختن صبحانه به باکتری‌های روده‌شان فرصت استراحت بدهند.»

ورزش کنید

عمر منصور، مربی خصوصی می‌گوید: «ورزش صبح‌گاهی می‌تواند سازنده‌تر عمل کند و حس و حال شما را در طول روز بهبود بخشد. زیرا تمرین ورزشی به آزاد شدن هورمون آندورفین می‌انجامد و باعث می‌شود حس خوبی پیدا کنید. من حوالی ساعتد ۱۰ صبح ورزش هوازی سبک انجام می‌دهم تا سیستم عصبی مرکزی خود را بیدار کنم. این باعث می‌شود که انرژی و عملکرد من در طول روز افزایش یابد. چون سطح ترشح هورمون تستوسترون افراد در طول روز بالاتر است، تمرین قدرتی در ساعت ۶ عصر، وقتی هورمون به سطح مطلوب خود رسیده نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج یک نظرسنجی: از هر ۵ نفر ۱ نفر رابطه جنسی را برای نگاه کردن به گوشی خود قطع کرده است

در چه سن و سالی شادتر زندگی می‌کنیم و احساس خوشبختی بیشتری داریم؟

میلیاردها سال انتظار را فراموش کنید؛ دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس تولید کردند