۹ ایالت آمریکا می‌گویند سیاست اعطای غذای رایگان به دانش‌آموزان را همچنان ادامه خواهند داد

غذای رایگان در مدارس
غذای رایگان در مدارس Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شماری از ایالت‌های آمریکا قصد دارند یک سیاست فدرال در دوران همه‌گیری ویروس کرونا که در چهارچوب آن در همه مدارس «غذای رایگان» در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گرفت را ادامه دهند و به برنامه‌ای «دائمی» تبدیل کنند.

آگهی

تا قبل از همه‌گیری کرونا، دانش‌آموزان در ایالات متحده بر اساس درآمد خانواده‌هایشان واجد شرایط دریافت صبحانه و ناهار مدرسه به صورت رایگان یا با هزینه کمتر می‌شدند.

پس از آغاز همه گیری، دولت فدرال با بسط این سیاست سعی کرد برای مدارس فراهم کردن غذای رایگان برای همه دانش‌آموزان بدون درنظر گرفتن سطح درآمد خانوادگی‌شان را ممکن کند.

فرآیند بسط سیاست مزبور در سال‌ تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ میلادی همچنین ۲۲-۲۰۲۱ در جریان بود و بنابر گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، حدود ۹۰ درصد مدارس آمریکا را پوشش می‌داد. اما کنگره آمریکا اجرای این سیاست را برای سال جاری تحصیلی یعنی ۲۳-۲۰۲۲ میلادی تمدید نکرد. 

با این وجود ۹ ایالت آمریکا قوانینی را برای بازگرداندن «غذای رایگان» به مدارس تصویب کردند و از میان آنها ۷ ایالت کالیفرنیا، کلورادو، مین، میشیگان، مینسوتا، نیو مکزیکو و ورمونت نیز تصمیم گرفتند که این سیاست را به صورت «همیشگی» اجرا کنند.

در میان دو ایالت باقیمانده، نوادا اعلام کرد این سیاست را فعلا به طور موقت برای سال تحصیلی ۲۴-۲۰۲۳ ادامه خواهد داد و قانون‌گذاران ایالت ماساچوست نیز دوشنبه گذشته لایحه تامین بودجه‌ «غذای رایگان» برای همه مدارس را تصویب کردند و انتظار می‌رود مورا هیلی، فرماندار این ایالت با امضای این لایحه آن را به قانون تبدیل کند.

کارشناسان براین باورند که تصویب قوانین ایالتی، پاسخی قاطع به لغو فدرال قوانین مربوط به غذای رایگان و همزمان کمکی به خانوارها برای کاهش بودجه تامین مواد غذایی فرزندانشان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کودکان در «مدارس طبیعت» سوئد چه می‌آموزند؟

دبیرستانی در آمریکا که پذیرای مادران نوجوان محصل به همراه نوزادانشان است

زن معلم متهم به تجاوز به دانش‌آموز ۱۲ ساله در آمریکا: «از او حامله‌ام»