سیل و رانش زمین در کره جنوبی؛ تعداد قربانیان به ۴۰ نفر رسید

سیل در کره جنوبی
سیل در کره جنوبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از کشته شدن دست‌کم ۴۰ نفر در اثر سیل و رانش زمین در جریان باران‌های موسمی در کره جنوبی، رئیس‌جمهور این کشور وعده داد تدابیر جدیدی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اتخاذ کند.

آگهی

در حالی که فصل بارندگی که از اواخر ماه ژوئن آغاز شده به اوج خود رسیده است، بارش‌های سنگین مناطق مرکزی و جنوبی کره جنوبی را از روز پنج‌شنبه تحت تاثیر قرار داد و تعداد قربانیان سیل در این کشور را به دست‌کم ۴۰ نفر رساند.

وزارت کشور کره جنوبی همچنین از مفقود شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۳۴ نفر دیگر در سراسر کشور خبر داده است. 

۱۲ نفر از کشته شدگان این حادثه در یک تونل شهری در چئونگجو پیدا شدند؛ جایی که ۱۶ وسیله نقلیه از جمله یک اتوبوس روز شنبه در اثر سیل ناگهانی غرق شدند. 

این حادثه انتقادات بسیاری را نسبت به عملکرد مقام‌های دولتی برای مقابله با شرایط اضطراری به ویژه در هنگام وقوع سیل ایجاد کرده است.

با تغییرات آب و هوایی، بارش باران‌های موسمی و وقوع سیل در کره جنوبی افزایش یافته و با تغییرات الگوهای آب و هوایی، تعداد بیشتری در این کشور در پی وقوع بلایای طبیعی جان خود را از دست می‌دهند. 

سال گذشته پس از آنکه در پی ثبت شدیدترین بارندگی در ۱۱۵ سال گذشته در سئول ۱۴ نفر کشته شدند و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌های پایتخت وارد شد، دولت متعهد شد که اقداماتی را برای مقابله بهتر با بلایای ناشی از تغییرات آب و هوایی انجام دهد؛ با این حال به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نبوده است. 

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی که به تازگی از یک سفر خارجی بازگشته بود، روز دوشنبه پیش از بازدید از استان سیل زده گیونگ سانگ در شمال کشور گفت: «تغییرات شدید آب و هوایی چالش‌های بسیاری را پدید می‌آورد و به دلیل مدیریت ضعیف، وضعیت در مناطق آسیب‌پذیر بدتر شده است.» 

او تاکید کرد که باید پذیرفت که تغییرات آب و هوایی رخ می‌دهد و باید اقدامات فراوانی برای مقابله با آن در دستور کار قرار بگیرد. 

رئيس جمهوری کره جنوبی همچنین گفت: «ما از سال گذشته بارها بر ضرورت دسترسی به مناطق خطرناک و تخلیه پیشگیرانه تاکید کرده‌ایم، اما اگر اصول اولیه واکنش در بلایا در محل رعایت نشود، تضمین امنیت عمومی دشوار خواهد بود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی از مقامات خواست تا حداکثر تلاش را برای نجات قربانیان انجام دهند و قول داد که از خانواده‌های آسیب دیده حمایت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رانش یکباره زمین در بزرگراهی در سوئد خودروها را به درون خود کشید

درخواست از کره جنوبی برای لغو بازی‌های «گردهمایی جهانی پیشاهنگی» در پی گرمای شدید

تصاویری از سیل کم‌سابقه در ایتالیا؛ باران شش ماهه در یک و نیم روز بارید و قربانی گرفت