Eventsمناسبت هاپادکست ها
Loader

Find Us

آگهی

ویرانی خانه‌ها و مدفون شدن ۳۰۰ نفر بر اثر رانش زمین در پاپوآ گینه نو؛ جان ۳ هزار نفر در خطر است

رانش زمین در پاپوآ گینه نو
رانش زمین در پاپوآ گینه نو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رانش زمین و زمین لرزه در پاپوآ گینه نو بیش از هزار و صد خانه را تخریب کرده و همچنان اطلاعی افرادی که در این خانه‌ها سکونت داشتند در دست نیست، ساکنانی که به گفته مقامات محلی بیش از ۳۰۰ نفرشان احتمالا زیر گل و لای مدفون شده‌اند.

آگهی

در همین حال  نیروهای امداد و نجات توانسته‌اند خود را به ارتفاعات دورافتاده برسانند. امدادرسانان نگرانند که صدها نفر زیر تپه‌های آوار و گل جان خود را از دست داده باشند. مقام‌های محلی می‌گویند نیروهای امداد همچنان در جستجوی اجساد مدفون شده توسط رانش زمین هستند. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که تاکنون تنها چهار جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند. به گفته مقام‌های دولتی این فاجعه صبح روز جمعه در روستای کائوکلام در استان انگا و در زمانی که بسیاری از روستاییان در خواب بودند رخ داده است. 

به گفته رسانه‌های پاپوآ گینه نو دست‌کم هزار و ۱۸۲ خانه نیز در منطقه واقع در ۶۰۰ کیلومتری شمال غربی پایتخت در اثر رانش زمین مدفون شده است. 

سرهان آکتوپراک نماینده سازمان ملل در پاپوآ گینه نو تخمین می‌زند که حدود ۳ هزار نفر در این خانه‌ها سکونت داشتند. او می‌گویند خانه‌های زیادی در زیر آوار وجود دارد که دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «زمین همچنان به لغزش و حرکت ادامه می‌دهد و این کار را برای مردم خطرناک می‌کند.»

با این که این منطقه پرجمعیت نیست اما آژانس بشردوستانه CARE می‌گوید نگران است که تعداد قربانیان «به طور نامتناسبی» زیاد شود. 

رانش زمین همچنین دسترسی بزرگراه ها را مسدود کرده است و بالگردها تنها وسیله برای رسیدن به این منطقه هستند. تیم اورژانس پزشکی از جمله نظامی و پلیس نیز به دلیل ناهمواری زمین و آسیب به جاده های اصلی برای رسیدن به منطقه با مشکل مواجه شدند.

پاپوآ گینه نو بخشی از جزیره‌ گینه نو واقع در شمال استرالیا است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مردم در حال بالا رفتن از صخره‌ها، درختان ریشه‌کن شده و تپه‌های خاک هستند بازماندگان و همچنین پیکر جان باختگان را پیدا کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این جزیره در برابر بلایای طبیعی از جمله باران شدید و سیل و زلزله بسیار آسیب‌پذیر است و در طول سال‌های اخیر بارها در پس وقوع هر یک از این رخدادها زندگی‌های زیادی به پایان رسیده است. آخرین بار در ماه مارس ۲۳ نفر در پی رانش زمین در این جزیره جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رانش زمین در معدن طلا در ترکیه و مفقود شدن ۹ کارگر؛ پلیس ۴ نفر را بازداشت کرد

سیل و رانش زمین در کره جنوبی؛ تعداد قربانیان به ۴۰ نفر رسید

سیل و رانش زمین در کره جنوبی جان دست کم بیست و دو نفر را گرفت