راز طعم خوشمزه سیب‌زمینی سرخ کرده مک دونالد فاش شد

مک‌دونالد
مک‌دونالد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویدئویی در تیک‌تاک منتشر شده که دلیل طعم خوشمزه سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد را فاش کرده است. اما افشای این راز احتمالا خیلی مورد علاقه گیاهخواران و وگان‌ها نیست.

آگهی

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث می‌شود سیب زمینی سرخ کرده مک‌دونالد طعم فوق‌العاده‌ای داشته باشد؟

اخیرا یکی از کاربران تیک‌تاک به نام جردن هاولت، اسرار جالبی در مورد فست فودهای زنجیره‌ای بزرگ مانند مک‌دونالد منتشر کرده است. 

او در این ویدئوی وایرال شده، دلیل طعم متمایز سیب‌زمینی سرخ کرده مک دونالد را فاش کرد. البته این راز برای کسانی که از رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می‌کنند جالب نخواهد بود. 

رازی که سیب زمینی سرخ کرده مک دونالد را متمایز می‌کند

به گفته هاولت، سیب‌زمینی‌های سرخ شده مک‌دونالد با طعم دهنده‌های طبیعی گوشت گاو و روغن نباتی مزه‌دار شده‌اند. این ویدئو اول آوریل در تیک‌تاک منتشر شد و ۱۵ میلیون نفر آن را دیده‌اند. 

جردن به گنجاندن «طعم طبیعی گوشت گاو» به عنوان ماده طعم دهنده به سیب زمینی سرخ‌کرده مک دونالد در منو آنلاین در ایالات متحده اشاره کرده است. 

با این حال، در اروپا، کانادا، استرالیا و اسرائیل، سیب زمینی سرخ شده را در روغن معمولی بدون طعم دهنده گوشت گاو سرخ می‌کنند. در نتیجه گیاهخواران می‌توانند بدون نگرانی از این سیب زمینی‌های سرخ شده مک دونالد در خارج از آمریکا لذت ببرند. 

برخلاف آن چه از نام آن پیداست، «طعم طبیعی گوشت گاو» لزوما از گوشت گاو به دست نمی‌آید. 

سال ۲۰۱۵، سایت «ایتر» گزارش داد که صنعت غذا راه‌های جایگزینی برای دستیابی به طعم گوشت بدون استفاده از محصولات گوشتی واقعی ایجاد کرده است. گری رینسیوس، یک شیمیدان موادغذایی به ایتر گفته بود که «طعم طبیعی گوشت گاو» حاوی اسید‌های آمینه، قند، اسید سیتریک است و در واقع این عناصر هستند که طعم گوشت را ایجاد می‌کند. در واقع طعم دهنده گوشت ممکن است گیاهی باشد. 

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

واکنش‌ها به این ویدئو متفاوت بوده است. برخی از طعم دهنده گوشت گاو نگران شدند و برخی دیگر به طنز و شوخی گذراندند. به خصوص که گیاهخواران ناآگاهانه افزودنی‌های گوشتی در سیب زمینی خود مصرف کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا گیاهخواری می‌تواند باعث کاهش انتشار کربن در محیط زیست شود؟

جشنواره سگ‌خواری در کره جنوبی؛ معترضان دعوت به گیاهخواری کردند

دانشمندان در کره جنوبی «برنج گوشتی» ابداع کردند