زیردریایی هسته‌ای آمریکا پس از ۶ سال بار دیگر در کره جنوبی پهلو گرفت

زیردریایی آمریکایی در کره جنوبی
زیردریایی آمریکایی در کره جنوبی Copyright JERMAINE RALLIFORD/AFP
Copyright JERMAINE RALLIFORD/AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از آنکه کره شمالی دو موشک بالستیک را پرتاب کرد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که یک زیردریایی هسته‌ای آمریکایی مجهز به موشک هدایت شونده (SSGN) روز جمعه برای نخستین بار در شش سال گذشته وارد این کشور شد.

آگهی

پس از آنکه کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای شرقی در روز پنجشنبه در اعتراض به رزمایش‌های متحدان همسایه جنوبی شلیک کرد، ناو ۱۸ هزار تنی یواس‌اس میشیگان (اس‌اس‌جی‌ان-۷۲۷) در یک پایگاه دریایی کلیدی، در بوسان در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول پهلو گرفت.

ورود این زیردریایی که یکی از دارایی‌های کلیدی نیروی دریایی ایالات متحده محسوب می‌شود پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده متعهد به حضور قابل محسوس با تجهیزات استراتژیک در شبه جزیره کره شد. این توافق در ماه آوریل گذشته بین روسای جمهوری کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا حاصل شد.

کیم میونگ سو، فرمانده ناوگان دریایی کره جنوبی گفت: « حضور ناو یواس‌اس میشیگان ایالات متحده به منظور اجرای توافق ماه آوریل صورت گرفته است.»

وی افزود: «این موضوع، توانایی‌های فوق‌العاده و موضع ائتلاف کره جنوبی و آمریکا برای تحقق صلح از طریق قدرت را نشان می‌دهد.»

وی تاکید کرد که در طول سفر این زیردریایی به کشور، نیروی دریایی کره جنوبی و ایالات متحده قصد دارند مانورهای ویژه مشترکی را برای تقویت همکاری‌ها و همچنین قابلیت پاسخ به تهدیدهای کره شمالی انجام دهند.

یواس‌اس میشیگان در سال ۱۹۸۲ ساخت شد و در سال ۲۰۰۷ مجهز به قابلیت‌های بیشتری شد. این زیردریایی قادر به انجام ماموریت‌های ضربتی با استفاده از موشک‌های کروز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی؛ «هرگونه حمله اتمی کره شمالی منجر به نابودی‌اش می‌‌شود»

گارد ساحلی کلمبیا بزرگترین زیردریایی مخصوص حمل مواد مخدر را کشف کرد

ایالات متحده ادعای ایران درباره هشدار به زیردریایی آمریکایی در خلیج‌ فارس را دروغ خواند