سخنان جنجالی فرمانده جدید نیروی انتظامی مازندران مبنی بر اعمال خشونت در سواحل استان

فرمانده جدید نیروی انتظامی استان مازندران
فرمانده جدید نیروی انتظامی استان مازندران Copyright رسانه های ایران
Copyright رسانه های ایران
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن مفخمی، فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران که به تازگی به این سمت منصوب شده است در سخنانی جنجالی در ساحل بابلسر گفت: «در این استان و این شهرستان‌های ما (سواحل ما)، خدای نکرده کسی خواست ناهنجاری کند، به حکم قانون گردنش را بشکنید پاسخش هم با من.»

آگهی

حسن مفخمی در تاریخ ۱۷ خرداد ماه با حکم احمدرضا رادان فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی فرمانده جدید انتظامی استان مازندران شد. وی پیش از این رئیس پلیس امنیت اخلاقی کشور بود.

با این حال ساعاتی پس از انتشار این سخنان سایت رویداد۲۴ در گفت‌وگویی با سرهنگ ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران تفسیر تازه‌ای از سخنان آقای مفخمی ارائه کرد و گفت: « منظور سردار، سارقان و اراذل بوده است.»

این سخنان واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت به طوریکه سعید دهقان وکیل دادگستری در توییتی گفت: «آقای مجری قانون! حالا که درکی از قانون نداری و سهمی از شرافت نبردی، وسط گردن‌کشی‌ات بدان: ۱-ناهنجاری نوعی کجروی است که کار توست؛ مردم «نافرمانی مدنی» می‌کنند. ۲-حکم قانون هم برای این نافرمانی نهایتا جزای نقدی است، نه شکستن گردن که نوعی جنایت است؛ «پاسخش» مجازات توست نه صلاحیت تو!»

حسن مفخمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «هنجارشکنان و افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب می‌کنند، تحت پیگیری قرار خواهند گرفت و با همکاری مردم و ناظرین با این افراد برخورد می‌شود.»

وی افزود: «مالکان ۱۷۰ دستگاه خودرو تاکنون تذکر دریافت کردند و در اولین مرحله تذکر از طریق سامانه پیامکی انجام می‌شود و مطابق با قانون در صورت تکرار توقیف به صورت سیستمی و برای بار سوم توقیف به صورت فیزیکی انجام می‌شود.»

با شروع فصل گرما و پس از اعتراضات سال گذشته ایران مسئولان جمهوری اسلامی در صدد تشدید واکنش‌ها نسبت به موضوع حجاب اجباری هستند.

میلاد علوی، خبرنگار ساکن ایران نیز در واکنشی در توییتر گفت: «سردار حسن مفخمی، ۱۰روز پس از انتصاب به عنوان فرمانده انتظامی مازندران از «شکستن گردن» متهمان «به حکم قانون» گفته! هیچ قانونی، به نهادهای نظامی و امنیتی اجازه برخورد با متهمان را نداده. نتیجه چنین نگاهی، قتل مهران سماک هاست.دادسرای نظامی موظف است به «تهدید» علنی مفخمی رسیدگی کند.»

عبدالله عبدی، روزنامه‌نگار نیز در توییتی نوشت: «یعنی یک نفر وجود دارد که لزوم رعایت حقوق شهروندی در تمام فرایند کیفری در آیین دادرسی کیفری را به سردار یاد آوری و به مطالعه تشویق کند.»

وی افزود: «همچنین بد نیست آقای دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران هم مفاد دستورالعمل ابلاغی جدید نحوه ریاست و نظارت بر ضابطان را به ایشان ابلاغ کند.»

اما در مقابل حمید رسایی، نماینده سابق مجلس در توئیتی ضمن حمایت از این فرمانده نیروی انتظامی نوشت: «جماعتی به ادبیات این سردار اشکال گرفته‌اند! در حالی که پاسخ گردن‌کشی، گردن شکستن است. سردار مفخمی هم تاکید می‌کند به حکم قانون یعنی با استفاده از ابزار قانونی باید گردنشان را شکست.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پانته‌آ بهرام با وجود تهدیدها بار دیگر در یک مراسم عمومی بدون حجاب اجباری ظاهر شد

باران کوثری در یک مراسم عمومی بدون حجاب اجباری شرکت کرد

واکنش‌های گسترده به انتشار گزارش محرمانه از «آزار جنسی و قتل» نیکا شاکرمی