سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا درگذشت

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا
سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا روز دوشنبه در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

آگهی

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا که از مدت‌ها پیش از بیماری سرطان خون رنج می‌برد در پی عوارض ناشی از این بیماری درگذشت.

به گزارش نشریه «کوریره دلا سرا»، آقای برلوسکونی مراحل درمانی را در بیمارستانی واقع در شهر میلان سپری می‌کرد و در همین مرکز درمانی نیز چشم از جهان فرو بست.

 این سیاستمدار شناخته شده در ایتالیا و جهان به مدت ۹ سال طی سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵، ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ ریاست دولت کشورش را بر عهده داشت و دومین نخست وزیر ایتالیا به لحاظ طول مدت قرار داشتن در این سمت شناخته می‌شود.

این سناتور و تاجر سرشناس ایتالیایی که به دلیل برخورداری از سابقه طولانی فعالیت در عرصه سیاسی «جاودانه» لقب گرفته بود روز جمعه برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر در بیمارستان سن رافائل شهر میلان بستری شده بود. 

غول‌ رسانه‌ای ایتالیا و مالک سابق باشگاه فوتبال آ.ث. میلان اخیرا وعده داده بود با غلبه بر بیماری سرطان بار دیگر در راس حزب «فورزا ایتالیا» به فعالیت‌های سیاسی باز گردد. 

Luca Bruno/AP2007
سیلویو برلوسکونی، مالک باشگاه آث میلان پس از پیروزی این تیم در جام باشگاه‌های جهان، ۲۲ مه ۲۰۰۷Luca Bruno/AP2007

وی پنجم آوریل گذشته به دلیل مشکلات ناشی از عفونت ریه در بیمارستان سن رافائل شهر میلان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود اما پزشکان این مرکز درمانی معتبر در ایتالیا فاش کردند که سیلویو برلوسکونی از بیماری سرطان خون مزمن رنج می برد.

آقای برلوسکونی برای نخستین بار پس از برملا شدن بیماری حادی که از آن رنج می‌برد اوایل ماه ماه در یک پیام ویدئویی از اتاق بیمارستان، در حالی که نشان حزب «فورزا ایتالیا» و پرچم ایتالیا پشت وی نصب شده بود با هوادارانش سخن گفته بود.

حزب راست‌گرای «فورزا ایتالیا» که آقای برلوسکونی به نمایندگی از آن به مجلس سنا نیز راه یافته بود از شرکای کوچک دولت ائتلافی کنونی ایتالیا به ریاست جورجا ملونی، نخست‌وزیر راست افراطی این کشور محسوب می‌شود.

سیلویو برلوسکونی از جمله علاقه‌مندان ورزش فوتبال بود و به مدت ۳۱ سال ریاست باشگاه میلان را بر عهده داشت.

تیم رویایی آ.ث.میلان در طول دوران ریاست آقای برلوسکونی و پیش از آنکه مالکیت این باشگاه به سرمایه‌گذاران چینی واگذار شود پنج بار عنوان قهرمانی چمپیونز لیگ را از آن خود کرد.

دوران حرفه‌ای فعالیت سیاسی سیلویو برلوسکونی همچنین با رسوایی‌ها و مشکلات حقوقی گره خورده که طی یک دهه گذشته به شکل عمده بر دادرسی‌های مربوط به پرونده‌‌های فساد اخلاقی از جمله ضیافت‌های جنسی متمرکز شده بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تری ونبلز، سرمربی انگلیسی در بازی تاریخی ایران-استرالیا در ۸۰ سالگی درگذشت

دردسرهای فایل صوتی افشا شده برلوسکونی؛ «پوتین برای تولد ۸۶ سالگی من ۲۰ بطری ودکا هدیه فرستاد»

همه فرزندان نخست وزیر اسبق ایتالیا میلیاردر شدند