روایت آمریکا از ایجاد «مزاحمت» برای یک کشتی تجاری در تنگه هرمز از سوی سپاه پاسداران

تصاویر هواپیمای آمریکایی از حادثه در تنگه هرمز
تصاویر هواپیمای آمریکایی از حادثه در تنگه هرمز Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروی دریایی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که ملوانان این کشور و نیروی دریایی بریتانیا پس از ایجاد «مزاحمت» برای یک کشتی تجاری در تنگه هرمز به کمک آن کشتی رفتند.

آگهی

نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه قایق تندرو با سربازان مسلح روز یکشنبه در تنگه هرمز به یک کشتی تجاری بسیار نزدیک شدند.

نیروهای آمریکا با انتشار یک تصویر سیاه و سفید که توسط بوئینگ پی-۸ پوسایدون آمریکا [یک هواپیمای نظامی با کاربری گشت دریایی] گرفته شده بود سه قایق کوچک را نزدیک به کشتی تجاری نشان دادند.

ناوشکن آمریکایی یواس‌اس مک‌فال (دی‌دی‌جی-۷۴) و ناو اچ‌ام‌اس لنکستر (اف۲۲۹) نیروی دریایی بریتانیا به این حادثه واکنش نشان دادند و یک هلی‌کوپتر از روی ناو بریتانیایی به پرواز درآمد و به محل حادثه اعزام شد.

نیروی دریایی آمریکا گفت: «تقریبا یک ساعت طول کشید تا کشتی تجاری تایید کند که قایق‌های تندرو [سپاه] از صحنه خارج شده‌اند. کشتی تجاری بدون حادثه بیشتر به عبور از تنگه هرمز ادامه داد.»

۲۰ درصد از نقل و انتقالات نفت جهان از تنگه هرمز صورت می‌گیرد.

فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، بریتانیا و فرانسه مستقر در خاورمیانه ماه گذشته با یک ناو آمریکایی از تنگه هرمز عبور کردند که نشانه‌ای از رویکرد یکپارچه آن‌ها برای باز نگه داشتن این آبره مهم پس از توقیف دو نفتکش از سوی ایران بود.

تهران در سال‌های اخیر بارها نفتکش‌ها را توقیف کرده و از سوی دیگر کشورها نیز متهم شده که نیروی دریایی ایران علیه کشتی‌های بین‌المللی به استفاده مجدد از مین روی آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایننشال تایمز: دولت بریتانیا در موضوع قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی دوپاره شده است

رویارویی ایران و آمریکا در دریای عمان؛ تهران: برای توقیف نفتکش شورون حکم قضایی داریم

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید